Jensens Bøfhus ønskede at udbygge og styrke deres i forvejen stærke brand samtidig med, at salget skulle øges. Vi udarbejdede en digital marketingstrategi med udgangspunkt i YouTube- og Display-annoncering, hvorved Jensens Bøfhus hurtigt kunne opnå en anseelig rækkevidde og gøre aktivt brug af deres kundeklub med mere end 300.000 medlemmer ved hjælp af customer match.
Brand Awareness
Jensens Bøfhus
YouTube- og display-annoncering gav hurtige resultater.
Med ”Bumper Ads” på YouTube fik Jensens Bøfhus en unik mulighed for at opnå massiv rækkevidde med en meget kort formuleret og skræddersyet annonce. Annoncen tog udgangspunkt i deres frokosttilbud, en saftig burger til 79 kr., og viste tydeligt både burgeren og Jensens logo i og omkring frokosttid.
Resultatet af kampagnen var forbløffende. Selvom Jensens Bøfhus er et alment kendt brand i Danmark, opnåede de alligevel et løft i deres brand-awareness på 12 % i vores undersøgelse. Ydermere så vi en stigning i antallet af specifikke brand-søgninger på Google på hele 67 %.
Denne kampagne var en helt ny måde for os at annoncere på. Resultaterne var særdeles positive og viste os nye og omkostningsbevidste måder at nå ud til vores kunder på.”
Resultater
YouTube Bumper Ads og Display-kampagner før og omkring frokosttid var det perfekte match.
Brand Awareness
Løftet med 12 %.
Brand-søgninger
Stigning i Brand-søgninger på 67 %.