ANALYTICS

Hvad er dine indsatser værd, hvis du ikke kan se hvilken værdi det skaber?

For os er data den største fællesnævner på tværs af alle vores indsatser hos Ambition. Det er data der giver os indsigter i performance fra de digitale kanaler, øger forretningsforståelsen og forretningens udvikling.

Hvorfor Ambition er den rette samarbejdspartner

Det er vi, fordi at vi har Dan Dowaji. Dan er en enmandshær inden for dette felt, i Performance Marketing, som sikrer vores datakvalitet i alle vores indsatser. Her er 4 hurtige facts for hvorfor vi internt kalder ham for “Dan The Man”:

1
Mere end 15 års erfaring: Og vi er så heldige at Dan har været hos Ambition i 10 år af dem.
2
Stærk forretningsforståelse: Med rødder fra betalt annoncering, SEO og CRO arbejde, er Dans forretningsforståelse utrolig stærk og holistisk, så små faldgruber og uløst potentiale belyses.
3
Erfaren underviser: Med faste undervisningstimer på f.eks. Teknologisk Institut og utallige afholdelser af workshops, er Dan god til at lære fra sig og formulere sig, så alle kommer med på vognen.
4
Datakilder, integrationssystemer og implementering: Med en bred kundevifte fra f.eks. Visma Dataløn, Sol og Strand og TENA, har Dan erfaring med diverse systemer og implementering heraf. Store som små systemer, så skal vi nok finde frem til den bedste løsning for din forretning.

Vores tilgang viser din fremgang

Analytics begrebet dækker over en række opsætninger og indsigter, som kan gøres på de digitale platforme bl.a.: Web analytics tracking, dashboards, dataflows, databerigelse og sammenkøring af data.

Med de løbende indskærpelser indenfor privatlivspolitikker, persondatapolitik, samtykkeerklæringer mm., er det vigtigt at vide hvad man kan og må med data, i særdeleshed når vi snakker 1. og 3. partsdata – og herunder berigelsen til markedsføringsbrug.

Vi er data- og talnørder, men er forstående for, hvis I ikke er.

Dan Dowaji

Senior Consultant, Web Analytics

Har bl.a. løst opgaver for SOS Børnebyerne, Løgismose, CA akasse og Nettoparts

GA4, Matomo og Piwik

Er nogle af forskellige værktøjer vi arbejder med, der alle har til formål at vise brugerens adfærd på dit website. Uanset hvilket Web analytics system du har eller vil have implementeret, er vi eksperter på området om end det er rådgivning til valg af system, opsætning eller analyse.

Tracking

Sporing af brugernes adfærd giver de nødvendige indsigter, så rigtige beslutninger kan træffes. Vi anvender tidssvarende teknologier som server-side tracking, tag management, Stape.io så du er sikret høj datakvalitet.

Dashboards

Med udgangspunkt i jeres ønsker og behov for visualisering af jeres forretning, udarbejder vi et dashboard til jer. Med data fra de digitale platforme, analytics, marketing automation, CRM system m.fl. kan en visualisering give jer det holistiske overblik over jeres forretning – dette laves i online version i Google Looker Studio.

1.og 3. partsdata

For os er data altafgørende for god markedsføring. En ting er indsigter i data som vi selv genererer med indsatserne, men en anden ting er anvendelsen af data til indsatserne. Vi kan rådgive og forbedre dine dataflow-udfordringer, så du kan begynde at anvende dine egne kundedata til annoncering.

Kunder

Kontakt os nu

Michael Nielsen

Client director, Performance marketing

Har 14 års erfaring med at rådgive store og små kunder i at skabe god forretning online. Heriblandt brands som Beoplay, Nordisk Film, Creme Fraiche og Profil Rejser.

mn@ambition.dk
+45 53 66 36 66

Kontakt os og få mere forretning ud af dit marketingbudget.

Ønsker du en uforpligtende snak om jeres muligheder, så er vi altid klar til en snak.