Circlements

Nye muligheder for segmentering og målretning på digitale platforme – uden forudgående permissions

Circlements er en sammentrækning af cirkler og segmenter – og er et helt nyt og banebrydende datakoncept, der gør det muligt at identificere og kommunikere digitalt til adresselister med navngivende kunder og emner på tværs af digitale platforme.

Konceptet optimerer mulighederne for at ramme digitale målgrupper, der geografisk bor inden for cirkler med en radius på 1.000 meter.

Perspektiv og udbytte af Circlements

1
Kræver ikke samtykke: Kræver ikke forudgående samtykke fra hverken nuværende eller potentielle kunder.
2
Demografi: Åbner helt nye muligheder for at arbejde med segmentering baseret på de demografiske data og variable, der via offentligt tilgængelige datakilder knytter sig til danskerne bopælsadresser. Det betyder at digitale målgrupper meget præcist kan segmenteres på baggrund af f.eks. familiesammensætning, antal personer og børn i husstanden, uddannelse, beskæftigelse, antal biler, indkomst, formue og ejendomsdata fra BBR.
3
Optimal respons: Kommer tættere på kunder og målgrupper inden for mindre geografiske områder (cirkler) – og optimerer mulighederne for at målrette kunde- og markedskommunikationen i forhold til de personer og husstande, hvor potentialet og sandsynligheden for respons og konvertering er størst.
4
Minimere digitale spildkontakter: Circlements stiller i sig selv skarpt på digitale målgrupper – og minimerer både alene og i kombination med segmenteringskriterierne på digitale platforme antallet af digitale spildkontakter. Resultatet er mere effektivt kampagner og et reduceret mediespend.

Fra ”analoge” adresser til digitale målgrupper

Circlements er 100% datadrevet og anvender postaleadresser (gade, husnummer, postnummer og by) til at definere, identificere og placere de bedst mulige cirkler, med den størst mulige andel af personer og husstande i den aktuelle målgruppe.

Det eneste det kræver for at komme i gang, er en adresseliste med f.eks. leveringsadresser på nuværende kunder eller segmenterede adresser på potentielle nye kunder identificerede på baggrund af offentligt tilgængelige data og datakilder.

Koncept

  1. Banebrydende datakoncept
    Circlements er et helt nyt og banebrydende datakoncept, der direkte kobler ”analoge” postaleadresser (navn, adresse, postnummer og by) til Meta, Google, SnapChat og TikTok
  2. Få leads fra digitale platforme
    Circlements giver virksomheder og organisationer mulighed for at komme i digital kontakt med egne kunder, medlemmer, leads eller målgrupper på digitale platforme
  3. Ram din målgruppe med cirkel-klynger
    Ved upload af en adresseliste identificeres og prioriteres de geografiske cirkel-klynger, med en radius på minimum 1.000 meter, hvor der inden for hver enkelt cirkel er størst mulig andel af personer og/eller husstande fra den aktuelle adresseliste
  4. Kommunikation på cirkel-niveau
    Cirklernes geografiske placering, centrum og sammensætning defineres alene af adresserne, så I kan vælge at kommunikere til samtlige eller udvalgte personer og/eller husstande på cirkel-niveau
  5. Værdifuld segmentering
    Personer og/eller husstande kan på cirkel-niveau segmenteres på baggrund af de kriterier og parametre, der normalt er tilgængelige på de enkelte platforme

Mangler du leads med samtykke? Så kan vi bringe Circlements i spil, så du rammer og aktiverer den helt rigtige målgruppe.

Kontakt os nu

Martin Pierre Devantier

Client director, Data & prediction

Har mere end 35 års erfaring inden for kundeanalyse og målrettet datadrevet markedsføring. Løser opgaver for blandt andet ALKA, Toyota, Red Barnet og Quooker.

mpd@ambition.dk
+45 26 31 10 40

Kontakt os og hør mere om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Ønsker du en uforpligtende snak om jeres muligheder, så er vi altid klar til en snak.

Kunder