Persona

Få visualiseret og beskrevet dine kunder som Persona

Optimer din forretning og forstå dine kunders forskellige behov. Hvor er de væsentlige forskelle mellem jeres kunder – og hvornår siger vi hvad til hvem?

Måske bliver du overrasket over hvem dine kunder egentlig er.

En Persona er en arketype af en kunde, som er skabt gennem analyse og sociologisk forståelse. Den repræsenterer et kundesegment og dets respektive karaktertræk.

Ambitions tilgang til en Persona er baseret på en dynamisk klyngeanalyse med udgangspunkt i netop dine kunder og kundedata. I forbindelse med analysen beriges kunderne med demografiske data og variable på adresseniveau – hvorefter analysen identificerer og beskriver et antal kundesegmenter, der er internt demografisk homogene.

Forskellene mellem segmenterne i forhold til profil, behov og forudsætninger er grundlaget den sociologiske forståelse, definition og beskrivelse af hver enkel Persona.

Tilgangen med demografiske data og variable på adresseniveau sikrer at både nuværende og potentielle kunder og leads, med udgangspunkt i deres bopælsadresser, kan beriges med en Persona.

Resultatet er en Persona der kan aktiveres og anvendes taktisk og operationelt meget præcist i jeres mediestrategi og til at tiltrække, udvikle og fastholde kunder med segmenteret dialog og kommunikation.

Dit udbytte af Persona beskrivelser

1
Forbedret kundeforståelse: Persona giver dig bedre indsigt i kundernes behov og adfærd, hvilket gør udvikling af din kommunikation mere præcis.
2
Målrettet markedsføring: Persona segmenterer din kundegruppe, så du kan skabe målrettede kampagner tilpasset hver kundetype.
3
Effektiv salgsstrategi: Med Persona kan dit salgsteam tilpasse argumenter og metoder til kundernes præferencer og øge konverteringen.
4
Optimering af kundeoplevelsen: Persona hjælper dig med at skabe personlige og relevante kundeoplevelser, der øger tilfredsheden og loyaliteten.

Hvor er de væsentlige forskelle mellem jeres kunder – og hvornår siger vi hvad til hvem?

Ved at benytte Persona i segmenteret kommunikation, salg og rådgivning kan man skabe en mere målrettet dialog med både eksisterende og potentielle kunder. Persona hjælper også med at fastholde de vigtigste behov og barrierer for kunderne gennem hele deres kunderejse.

Og det giver virksomheden en fælles forståelse for hvordan kunderne ser ud og hvad de har af forskellige behov. De hjælper med at øge forståelsen for kundernes forskelligheder og kan bruges til at styre kunderejsen mere effektivt. Man kan lettere italesætte fordele og håndtere indvendinger, hvilket øger chancerne for en succesfuld kundeoplevelse.

.

Kontakt os nu

Martin Pierre Devantier

Client director, Data & prediction

Har mere end 35 års erfaring inden for kundeanalyse og målrettet datadrevet markedsføring. Løser opgaver for blandt andet ALKA, Toyota, Red Barnet og Quooker.

mpd@ambition.dk
+45 26 31 10 40

Kontakt os og hør mere om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Ønsker du en uforpligtende snak om jeres muligheder, så er vi altid klar til en snak.

Kunder