Data science
- Services
- /
- Data science
Brug Data science og prædiktive modeller til dybe kundeindsigter og forudsigelser
Ved hjælp af statistisk analyse kan du segmentere dine kunder og leads efter både egne 1. partsdata og eksterne 3. partsdata. Få hjælp til at inddele dine kunder i attraktive og homogene segmenter baseret på RFM og persona. Og vil du kunne forudsige konkret kundeadfærd, bliver modellerne bygget ved at bruge AI og machine learning.
Prædiktive modeller
Brug vores erfarne data scientist-team til at udvikle modeller, der ved hjælp af AI og machine learning kan forudsige konkret kundeadfærd som fx konvertering, CLV (customer lifetime value) og churn. Prædiktive modeller er vigtige input til at dosere kommunikation og timing.
Segmentering
Vil du segmentere dine målgrupper? Få hjælp til at målrette dine digitale annoncekampagner, segmentere dine målgrupper og etablere segmenteringsmodeller til dit eget marketing automation- og CRM-system som fx RFM.
Persona
Skab dybere forståelse for dine kunder gennem dataindsigt, der omsættes til kød og blod i form af beskrivende personaer. Udnyt indsigterne til at definere kunderejser og brugertilpasset kommunikation på tværs af platforme og kanaler.
Kunde- og medlemsanalyser
Vil du målrettet hverve nye kunder, udvikle og fastholde kunder og gennemføre effektiv winback? Så kombinér dine egne 1. partsdata med et væld af 3. partsdata som fx demografiske data. Resultatet er en unik indsigt i segmenter og markedspotentiale.
Kontakt os nu
Martin Pierre Devantier
Client director, Data & prediction
Har mere end 35 års erfaring inden for kundeanalyse og målrettet datadrevet markedsføring. Løser opgaver for blandt andet ALKA, Toyota, Red Barnet og Quooker.
mpd@ambition.dk
+45 26 31 10 40
Kontakt os og hør mere om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.
Ønsker du en uforpligtende snak om jeres muligheder, så er vi altid klar til en snak.
Andre services
Vores samlede services hjælper dig med at nå dine mål og indfri dine ambitioner. Vælg fagområde og få det hurtige overblik.
Andet
Boost din Black Friday-strategi med vores syv bedste råd
Med disse råd i tankerne er du godt rustet til at skabe en solid strategi for Black Friday.
Sådan udnytter du førstepartsdata til skarpere målretning i din markedsføring
Udnytte brugerdata i GA4, så du også her opnår mere præcise konverteringsdata.
Vi har sat strøm til en fantastisk sportssommer
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.