Data science
Brug Data science og prædiktive modeller til dybe kundeindsigter og forudsigelser
Ved hjælp af statistisk analyse kan du segmentere dine kunder og leads efter både egne 1. partsdata og eksterne 3. partsdata. Få hjælp til at inddele dine kunder i attraktive og homogene segmenter baseret på RFM og persona. Og vil du kunne forudsige konkret kundeadfærd, bliver modellerne bygget ved at bruge AI og machine learning.
01.
Prædiktive modeller
Brug vores erfarne data scientist-team til at udvikle modeller, der ved hjælp af AI og machine learning kan forudsige konkret kundeadfærd som fx konvertering, CLV (customer lifetime value) og churn. Prædiktive modeller er vigtige input til at dosere kommunikation og timing.
02.
Segmentering
Vil du segmentere dine målgrupper? Få hjælp til at målrette dine digitale annoncekampagner, segmentere dine målgrupper og etablere segmenteringsmodeller til dit eget marketing automation- og CRM-system som fx RFM.
03.
Persona
Skab dybere forståelse for dine kunder gennem dataindsigt, der omsættes til kød og blod i form af beskrivende personaer. Udnyt indsigterne til at definere kunderejser og brugertilpasset kommunikation på tværs af platforme og kanaler.
04.
Kundeanalyser
Vil du målrettet hverve nye kunder, udvikle og fastholde kunder og gennemføre effektiv winback? Så kombinér dine egne 1. partsdata med et væld af 3. partsdata som fx demografiske data. Resultatet er en unik indsigt i segmenter og markedspotentiale.
Kontakt os for at høre mere om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.
Martin Pierre Devantier
Kontaktchef, Data & Prediction
Andre services
Vores samlede services hjælper dig med at nå dine mål og indfri dine ambitioner. Vælg fagområde og få det hurtige overblik.
Andet
Få AI til at grave guldet frem blandt dine kunder og leads
Hvilken virksomhed drømmer ikke om at kunne forudsige sine kunders adfærd? Med Machine Learning og kundedata er CLV-prædiktion blevet lettere end nogensinde. Mulighederne er mange, og der kan vente guld for enden af ”r-AI-nbuen”.
Ambition vinder bronze ved DDA
SEAT casen “Hands on the wheel settles the deal” vandt BRONZE i kategorien Data Science. Lige en af de kategorier hvor vi elsker at være med helt fremme i finalen. Sammen med Ambition valgte SEAT at tage en helt ny vej, ved at benytte en kombination af datadrevet modellering, Machine learning, en stærkt 1:1 tilgang via postale udsendelser og e-mailkommunikation, samt en veltilrettelagt digital kampagne der endte med et øget salg på 371 % blandt dem, der havde modtaget en direct mail, i forhold til dem, der var udenfor målgruppen.