Data science
Brug Data science og prædiktive modeller til dybe kundeindsigter og forudsigelser
Ved hjælp af statistisk analyse kan du segmentere dine kunder og leads efter både egne 1. partsdata og eksterne 3. partsdata. Få hjælp til at inddele dine kunder i attraktive og homogene segmenter baseret på RFM, persona og Mosaic. Og vil du kunne forudsige konkret kundeadfærd, bliver modellerne bygget ved at bruge AI og machine learning.
01.
Prædiktive modeller
Brug vores erfarne data scientist-team til at udvikle prædiktive modeller. Ved hjælp af AI og machine learning kan du forudsige konkret kundeadfærd som fx konvertering, CLV (customer lifetime value) og churn.
02.
Segmentering
Vil du segmentere dine målgrupper til direct mail eller TM? Få hjælp til at målrette dine digitale annoncekampagner, segmentere dine målgrupper til direct mail eller TM – og etablere segmenteringsmodeller til dit eget marketing automation- og CRM-system som fx RFM.
03.
Mosaic og persona
Skab dybere forståelse for dine kunder gennem dataindsigt, der omsættes til kød og blod i form af beskrivende personaer. Udnyt indsigterne til at definere kunderejser og brugertilpasset kommunikation – på tværs af platforme og kanaler. Kom tættere på de to metoder vi arbejder med: Mosaic og skræddersyet persona.
04.
Kundeanalyser
Få dybe indsigter i dine segmenter og dit markedspotentiale. Vil du målrettet hverve nye kunder, udvikle og fastholde kunder og gennemføre effektiv winback? Så kombinér dine egne 1. partsdata med et væld af 3. partsdata som fx demografiske data. Resultatet er en unik indsigt i segmenter og markedspotentiale.
Kontakt os for at høre mere om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.


Henrik Hobel
Direktør, partner / CTO
Andre services
Vores samlede services hjælper dig med at nå dine mål og indfri dine ambitioner. Vælg fagområde og få det hurtige overblik.
Andet


Ambition vinder bronze ved DDA
SEAT casen “Hands on the wheel settles the deal” vandt BRONZE i kategorien Data Science. Lige en af de kategorier hvor vi elsker at være med helt fremme i finalen. Sammen med Ambition valgte SEAT at tage en helt ny vej, ved at benytte en kombination af datadrevet modellering, Machine learning, en stærkt 1:1 tilgang via postale udsendelser og e-mailkommunikation, samt en veltilrettelagt digital kampagne der endte med et øget salg på 371 % blandt dem, der havde modtaget en direct mail, i forhold til dem, der var udenfor målgruppen.


Ambition vinder 1 guld, 2 sølv og 1 bronze ved ECHO Awards
International ECHO Awards 2022 udløste tirsdag nat hele 4 priser til SEAT og Varelotteriet. Det placerer igen Ambition som det mest vindende danske og nordiske bureau. Vi havde samlet kunder og kundeteams til champagnebrunch tidligt onsdag morgen for at se nattens prisuddeling ved ECHO Awards – den globale marketingpris, der belønner strategi, brug af data, kreativitet og især resultater.