Kunde- og medlemsanalyser

  1. Services
  2. /
  3. Data science
  4. /
  5. Kundeanalyse

Er du i gang med marketingplan og budget for 2025?
Så læs videre her!

Vi nærmer os igen den tid på året, hvor marketingplaner og budgetter for det kommende år skal besluttes. Nye salgs- og omsætningsmål der skal nås – og måske nye produkter og services, der skal introduceres.

Derfor er det nu, du skal have overblik over din virksomheds markedspotentiale og den værdi, der ligger i kundebasen. Hvor ligger vækstmulighederne? Hvordan minimeres kundeafgang? Disse spørgsmål besvarer Ambition’s kunde-/markedsanalyse.

Analysen identificerer og beskriver potentialet i markedet, de mest værdifulde segmenter i kundebasen og kendetegn ved de tabte kunder. Vi anvender din virksomhedens 1.-partsdata og forædler datagrundlaget med 3.-partsdata fra offentligt tilgængelige kilder.  Med denne analyse i hånden har du et stærkt og databaseret grundlag at skabe planen til vækst og mindre kundeafgang for 2025.

Analysen bidrager med følgende:

1
Segment- og adfærdsprofil for:
– nuværende kunder i basen
– nye kunder i år
– mistede kunder i år
2
Kvantificering af potentiale og værdi:
– Identifikation af de værdifulde segmenter i kundebasen
– Optælling af potentielle attraktive kunder i markedet
– Profilering af de mistede kunder til brug for fastholdelse
3
Konkrete anbefalinger og anvisninger til:
– indfrielse af markedspotentialet
– udvikling og fastholdelse af kunder
– fastholdelse af churn-risiko kunder

Analysen fokuserer på viden og indsigter, der taktisk og operationelt kan implementeres og aktiveres i marketingplanen for 2025 – og som peger fremad i forhold til en evidens og datadrevet tilgang til kunderne og kundepotentialet.

Analysetilbud

Prisen for kundeanalysen er 35.000 kr. + moms. Analysen leveres og præsenteres på et møde i Power Point. Analysen tager typisk 3-5 arbejdsdage at udarbejde og skal bestilles inden 30. oktober 2024.

Vejen til vækst afdækkes i analysen

Optimering af kundeudvikling
Få unik viden og indsigt i de segmenter, der udgør virksomhedens kunder. Deres livsstil, familieforhold, velstand og adfærd, som er styrende for deres købsadfærd og relation til jeres brand og ydelser.  Marketingplanen skal sætte fokus på indsatser, der udvikler de lukrative segmenter i basen pba. denne viden.

Mere af det, der lykkes
Profilen af jeres nye kunder er en direkte afspejling af virksomheds brand, positionering og tilbud til kunderne og markedet. Indblik i profilen på de nye kunder bidrager med værdifuld viden om, hvilke segmenter I har evnet at tiltrække det seneste år.  En viden, som kan løfte performance ind i det nye år – det skal med i markedsføringsplanen.

Minimering af kundeafgang
Indblik i de mistede kunders adfærd og kendetegn peger meget præcis på hvor og hvordan virksomheden skal fokusere på for at minimere og reducere kundeafgangen. Også en vigtig del af markedsføringsplanen.

Hvor ligger potentialet?
Vækst i kundebasen vil være en blanding af udvikling af nuværende kunder, minimering af afgang og tilgang af nye attraktive kunder. Analyse identificerer og kvantificerer din virksomheds markedspotentiale i form at forbruger, der ligner de nuværende gode kunder. Analysen peger også på ”hullerne” i kundebasen – altså de kundesegmenter, I ikke er lykkedes med at konvertere. Marketingplanen afrundes ideelt med overblikket over potentialet og de indsatser, det vil skabe konverteringer til nye kunder – og et budget optimeret efter de mest effektive marketing-/salgsinvesteringer.

Sådan indfries potentialet!
Ambition har den nødvendige forretningsforståelse, indsigt og værktøjer til at identificere din virksomheds markedspotentiale – helt præcist på adresseniveau. Det giver os mulighed for at hjælpe jer med at aktivere de nuværende, nye og tidligere kunder digitalt og analogt. Analyserapporten præsenterer konkrete anbefalinger, som gør analysen operationelt anvendelig og aktuel for netop din Marketingplan 2025.

Analysen fokuserer på viden og indsigter, der allerede kan implementeres i marketingplanen for 2025.

Kontakt os nu

Martin Pierre Devantier

Client director, Data & prediction

Har mere end 35 års erfaring inden for kundeanalyse og målrettet datadrevet markedsføring. Løser opgaver for blandt andet ALKA, Toyota, Red Barnet og Quooker.

mpd@ambition.dk
+45 26 31 10 40

Kontakt os og hør mere om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Ønsker du en uforpligtende snak om jeres muligheder, så er vi altid klar til en snak.

Kunder