Telenor ønskede at sætte en ny agenda og skaffe leads til salget uden et ensidigt produktfokus. Telenor gav Ambition udfordringen at udtænke et koncept og digitale kampagner, som kunne generere samtykker til en attraktiv pris i kernemålgruppen af danske familier. Ambition løste opgaven gennem et gamification-univers, hvor forbrugerens mobilnummer er adgangsbillet til fede præmier og attraktive tilbud på telefoni.
MobilBingo
Telenor
BINGO! Her er løsningen.
MobilBingo skærer igennem støjen af pris og teknik med et bingospil, hvor strategien er at lege Telenor ind i forbrugernes hjerter. Alle med en mobiltelefon kan deltage. Ved at afgive permission og oplysninger om familiens størrelse, får man et antal digitale spilleplader. Der trækkes lod om store og små præmier blandt deltagerne i en given periode.
Gennem fornyelse af grafik, præmier, målretning og medieplan sikres konceptet en lang levetid og dermed en attraktiv ROI. MobilBingo er blevet spillet mere end 53.000 gange.
Ambition har været fantastiske til at udnytte Facebooks algoritmer til at holde en lav pris per lead samtidig med en høj volumen."
Resultater
Kampagnen var en stor succes og genererede leads helt ned til 2 kr.
Leadpris
Pris pr. lead har været helt nede under 2 kr. og gennemsnittet for hele perioden er 5 kr. pr. lead.
Eksponeringer
MobilBingo er blevet spillet mere end 53.000 gange.