Forbrugerrådet TÆNK var ikke kendt for at være en medlems- og interesseorganisation, som i stor udstrækning er finansieret af medlemsbetalinger. Forbrugerne ved oftest ikke, at man kan blive medlem og få en række fordele. Endvidere var situationen bag kampagnen, at en del af medlemsfordelene omkring produkttest var på vej til at blive udvandet grundet udviklingen på internettet med selvbestaltede YouTube-testere mv.
En test er ikke bare en test
Forbrugerrådet Tænk
Et slagkraftigt kreativt koncept.
Forbrugerrådet ønskede en oplysningskampagne, der på én gang kunne øge det kvalificerede kendskab og samtidig skaffe nye permissionleads og medlemmer.
Gennem en analyse af den eksisterende medlemsbase berigede vi data med 8 forskellige datakilder for at give et 360-gradersbillede af medlemmerne og potentialet. Der blev skabt nye og overraskende indsigter, som udgjorde grundlaget for kampagnen.
Vi lagde ud fra analysen en skarp strategi som skulle sikre, at vi blev top of mind - blandt andet drevet af video på tværs af forskellige digitale kanaler og et slagkraftigt kreativt koncept, som kunne skabe stopeffekt og taletid.
Resultater
Øget kendskab med 13,9 % (Google Brand Lift = Best in Class).
Leads
Over 5.000 kvalificerede permissionleads i kampagneperioden på seks uger.
Flere medlemmer
Mere end 500 nye medlemmer direkte på kampagnen.