1. Cases
  2. /
  3. Fibia: Fibervej

'Fibervej' er historien om, hvordan Fibia lykkedes med at ændre perceptionen af den værdi, fibernet kan tilføre en husstand. Vel at mærke over for en målgruppe, der tidligere havde været eksponeret for et tilbud om fibernet, men ikke havde et erkendt behov for lynhurtigt internet. Udfordringen blev ikke mindre af, at disse ”late movers” tilsyneladende trivedes med flow-tv og internetforbindelser af ældre dato. Så der var brug for en ny tilgang og en ny strategi.

Fibervej

Fibia

Datadrevet, engagerende univers med glimt i øjet.

Ved hjælp af forbrugerklassifikation, Mosaic, og en række offentlige datakilder, berigede vi alle husholdningsdata i Fibias markedsområde og fik indgående kendskab til målgruppens adfærd og fysiske adressepunkt. Vi opdagede også en forskel i boligsalget, hvor provenuet i boliger med fibernet lå 5-14 % højere og blev solgt op til 60 dage hurtigere end boliger uden fibernet fra Fibia. 

Med afsæt i disse nye indsigter udviklede vi det kreative koncept, “Fibervej”. Det tidligere teknologifokus blev erstattet af en underholdningsbetonet tilgang til værdiskabelsen i et animeret univers af huse, der hver har sin egen personlighed og sit eget forhold til fibernet. Universet blev rullet bredt ud i alle kommunikationskanaler fra Youtube-videoer, Facebook-annoncering og i DM-indsatser over for både husejere, sommerhusejere og ejerlejlighedsejere – og det virkede!

Ny og succesfuld platform for abonnementssalg

Med “Fibervej” fik vi nedbrudt de mentale barrierer i forhold til fibernet og skabt en ny brand perception hos en målgruppe, der ikke tidligere havde reageret på Fibias salgskampagner.

Så med kampagnen er der skabt en ny og succesfuld platform for tilgang af nye abonnenter hos en af de væsentligste aktører i markedet for lynhurtigt internet. Og “Fibervej”? Ja, den er der fortsat masser af liv på – med nye historier og nye huse, der overbeviser boligejere om værdien af fibernet fra Fibia med et smil!

Kampagnernes enorme succes var bygget på den omfattende brug af data og kundeindsigt. Det blev en markant gamechanger for Fibia i et always-on, omnichannel kreativt koncept med både en stærk følelsesmæssig indflydelse og en historiefortælling, der øgede forståelsen for fibernet. Sammenlignet med tidligere kampagner lykkedes det os at øge det direkte salg ganske massivt!”

Jeanne Kneis, Marketing Koordinator

Fibia

Resultater

Sammenlignet med kampagner fra året før lykkes det ”Fibervej” massivt at øge det direkte salg.

Øget salg

Salget blev øget med ikke mindre end 238 %.

Mindre mediebudget

De imponerende resultater blev skabt med et mediaspend, der kun udgjorde 73 % af året før.

Awards

Kampagnen vandt 2x bronze ved The International Echo Award 2021 for “Technology and Communication” og “Best Customer Acquisition Campaign”.

Større reach

Med en målrettet, datadrevet tilgang nåede vi 220 % flere i målgruppen.