Viden, der er klar til at blive delt
- Viden
- /
- Page 8
Lad dig inspirere af vores viden om AI, datasikkerhed, hacks om adfærd og meget mere. Det bliver til en hel del, så bær over med os. Det er vores måde at vise, at vi brænder for at skabe målbare øjeblikke. Både for dig og sammen med dig.
Nemmere sporing af YouTube-interaktion via Google Tag Manager
Det har tidligere været besværligt at få data omkring brugeradfærd fra indlejrede YouTube videoer ind i Google Tag Manager (GTM). Det skyldes primært, at videoerne har været sat ind som iframes, hvilket gør det svært for GTM at spore interaktioner.
Permission marketing – er du helt up-to-date på regler og love? Ellers er hjælpen her!
I disse tider, hvor GDPR er på alles læber, kan det være rigtig fornuftigt at læse op på gældende lovgivning indenfor persondata og markedsføring. Som nogen af jer måske ved, har Forbrugerombudsmandens kontor og kontoret for Personbeskyttelse varslet, at de har tænkt sig at stikprøve-kontrollere om vi alle sammen har styr på de regler, der gælder nu.
Lærende modeller aka Machine Learning
Machine Learning var et varmt tema i “analyse-sporet” på årets Dialogkonference i Strømstad, arrangeret af Bring Norge. Her samles mange hundrede marketingfolk fra Norden til et 3 dages pakket program med internationale key notes, cases fra mange forskellige brancher og sparring med netværket.
Den typiske fejl i Facebooksporing – Begår du også denne fejl?
Det er uhyre vigtigt at spore sine onlineaktiviteter. Det kommer næppe bag på mange, men hvad der kommer bag på mange er, at der er fejl i deres sporing. Læs her om en af de typiske fejl i Facebooksporing, og hvordan du retter op på fejlen.
Story Telling lader til at være et af de gennemgående temaer på årets Dialogkonference i Strømstad. Konferencen, hvor marketingfolk fra Norden samles til 3 dages inspiration fra internationale Key Notes og cases fra Danmark og vores Skandinaviske naboer.
Kan kreativitet måles og ses på bundlinjen?
Spørgsmålet er jo umiddelbart let at svare på, når man selv er kreativ. Spørger du marketingfolk, vil du højst sandsynligt få at vide, at kreativitet kan skabe øget opmærksomhed, fungere med mindre mediespend, bygge stærkere relationer – men kan det også dokumenteres i salget?
Lider din virksomhed af Teknologitis?
Som en deI af indholdet i den helt nye CMO-rapport 2017 har Ambition i samarbejde med MyResearch spurgt mere end 600 marketingansvarlige, om man har succes med at bruge data aktivt til at skabe resultater.
Ny målretning til Facebook begivenheder: Det skal du vide
Facebook udruller en mere avanceret målretning til begivenheder. Det er en inkrementel men god tilføjelse, som Facebooksider kan drage stor fordel af. Her får du en gennemgang af den nye funktion, og ideer til hvordan du kan anvende dem i din annoncering.
Facebookgrupper til sider – Stor mulighed, der kræver stort mod
Hvem drømmer ikke om, at holde sine fans endnu tættere på, og se et community blomstre op omkring ens virksomhed? Det er ikke længere en drøm. De nye Facebookgrupper til sider giver store muligheder, men kræver også stort mod.
Derfor er ændringerne til CVR-loven interessant for dig
Kan det nu også være relevant at bruge tid på CVR-loven midt i sommerferien? Ja, helt bestemt. De foreslåede ændringer til CVR-loven kan nemlig på den ene side sløre virksomhedssvindlere, og på den anden side give mere præcise data og større målretning på BTB-markedet.
Når remarketing bliver stalking
Du kender det. Du besøger en hjemmeside og straks efter går det løs. Overalt du færdes online ser du annoncer for sitet du besøgte og til tider også produkter i kategorien. Du føler knap du kan bevæge dig ud af huset uden at blive stalket af reklamer.
Hvilken dialekt taler dine data?
Selvom vi kan have oplevet det samme, så er det normalt, at mormor fra den ene ende af landet, beskriver det på en helt anderledes måde end teenageren, som lige er flyttet til byen. Ordene og det der bliver lagt vægt på kan være helt forskellige. Derfor ved vi godt, at vi er nødt til at oversætte det, vi hører, med et filter, som bygger på, hvem vi hører historien fra.
Kontakt os nu
Ræk ud og hør mere om, hvordan data og målbare øjeblikke kan gøre en forskel for din virksomhed.

Ambition ledelsesteam: Kiki Andersen, Sebastian Ude Jørgensen, Grethe Fugleholm Berg og Jeppe Berggreen / CEO.

















