Circlements

Ny mulighed for segmentering og målretning på digitale platforme – uden forudgående samtykke

Circlements er et helt nyt og banebrydende datakoncept, der gør det muligt at identificere og markedsføre sig digitalt til kunder, leads og emner, uden behov for forudgående samtykke.

Det eneste det kræver for at komme i gang, er en adresseliste (gade, husnummer, postnummer og by) på nuværende kunder eller segmenterede adresser på leads eller potentielle nye kunder, identificerede på baggrund af offentligt tilgængelige data. 

Circlements er især relevant for virksomheder og organisationer med leverings- og/eller faktureringsadresser på kunder eller med målgruppedefinitioner, der knytter sig direkte til udvalgte målgrupper med en klar demografisk profil og sammensætning, f.eks. forsyningsselskaber og virksomheder undtaget af dørsalgsloven såsom NGOer, forlag, pensionsselskaber m.fl.

Sådan fungerer Circlements

Konceptet anvender adresserne til præcist at identificere centrum (længdegrad og breddegrad) i et antal geografiske cirkler med en radius på 1.000 meter, hvor der bor den størst mulige andel af personer og husstande inden for den aktuelle målgruppe.

Hver enkel cirkel er et geografisk optimeret ”mikrounivers”, hvor markedsføringen kan målrettes yderligere på baggrund af de kriterier og muligheder de digitale platforme stiller til rådighed. Circlements udfordrer de digitale platformes algoritmer og tilbyder endnu mere præcise og transparente muligheder for demografisk segmentering til digital markedsføring.

Hvorfor er Circlements værdifuldt for mig?

1
Kobler det analoge med det digitale: Circlements gør det muligt at koble ”analoge” postale adresser (navn, adresse, postnummer og by) direkte til Meta, Google, SnapChat og TikTok.
2
Kræver ikke samtykke: Circlements kræver ikke forudgående samtykke fra hverken nuværende eller potentielle kunder.
3
Segmentering baseret på demografiske data: Konceptet åbner helt nye muligheder for at arbejde med segmentering baseret på de demografiske data og variable, der via offentligt tilgængelige datakilder knytter sig til danskerne bopælsadresser. Det betyder, at digitale målgrupper meget præcist kan segmenteres på baggrund af f.eks. familiesammensætning, beskæftigelse, antal biler, indkomst samt ejendomsdata.
4
Ram din målgruppe med cirkelklynger: Ved upload af en adresseliste identificeres og prioriteres geografiske cirkelklynger med en radius på minimum 1.000 meter. Hver cirkel dækker et område med den højeste koncentration af personer eller husstande fra adresselisten med den ønskede demografi.
5
Få optimal respons: Når cirklerne er defineret, er det muligt at optimere målretningen for kunde- og markedskommunikationen i forhold til de personer og husstande, hvor potentialet og sandsynligheden for respons og konvertering er størst.
6
Minimer digitale spildkontakter: Circlements stiller i sig selv skarpt på digitale målgrupper og minimerer, både alene og i kombination med segmenteringskriterierne på digitale platforme, antallet af digitale spildkontakter. Resultatet er mere effektive kampagner og et reduceret mediespend.

Circlements er bedre til at finde de rette kunder hos HIPER

“Hos Hiper har vi mange regionale/geografisk afstemte kampagner, så det har været spændende at arbejde med koordinater, så vi har kunne målrette vores kampagner endnu mere nøjagtigt og ikke blot på postnummerniveau. Det er i så fald tydeligt, at resultaterne er blevet en del bedre ved mere præcis målretning. Vi er derfor glade for, at Ambition har kunne hjælpe os med dette.”

Katrine Lionett Pedersen
Digital Marketing Specialist
Hiper A/S

Kontakt os nu

Martin Pierre Devantier

Client director, Data & prediction

Har mere end 35 års erfaring inden for kundeanalyse og målrettet datadrevet markedsføring. Løser opgaver for blandt andet ALKA, Toyota, Red Barnet og Quooker.

mpd@ambition.dk
+45 26 31 10 40

Mangler du leads med samtykke?

Så kan vi bringe Circlements i spil, så du rammer og aktiverer den helt rigtige målgruppe.

Kunder, der elsker målbare øjeblikke