Vi har sat strøm til en fantastisk sportssommer
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Facebook udruller verden over Facebookgrupper til Facebooksider. Facebook giver virksomheder på Facebook mulighed for, at oprette Facebookgrupper, der er tilknyttet til selve virksomhedssiden.
Før i tiden var det ikke muligt at koble sider eller virksomheder til en bestemt Facebookgruppe. Det var også svært for potentielle medlemmer at finde grupper i Facebooks søgefunktion, og tidligere skulle ansatte administrere gruppen gennem deres personlige profiler.
Nu kan virksomheder oprette nye, eller tilknytte eksisterende grupper til deres Facebookside, så Facebookgruppen ligger som en fane på deres Facebookside.
De åbenlyse fordele, der letter hverdagen for administratorer:
Reklamer, nej tak!: Dette er ikke endnu en mulighed for at sprede reklamebudskaber om dit produkt, service eller virksomhed.
Debat, ja tak: Facebookgrupperne er til for brugerne. Det betyder, at Facebookgruppen er brugerstyret og lever sit eget liv. Som virksomhed kræver det mod at slippe kontrollen og lade brugerne forme gruppen og debatten. Det er brugernes fællesinteresse, der er kernen og selve meningen med gruppen. Som virksomhed giver du brugerne redskaberne til at starte samtalen, og du bør kun moderere opslag såfremt det overskrider fælleskabsreglerne for gruppen.
Med Facebookgrupperne kan du få et unikt indblik i brugernes adfærd, og lade ambassadører promovere dit produkt eller din virksomhed. Hvis du vil sælge, så er Facebookgrupper ikke løsningen. Som ejer og administrator af gruppen er din rolle blot at moderere og eventuelt svare på spørgsmål om dine produkter og åbningstider, såfremt det ligger til højrebenet.
Det kan du med Facebookgrupper:
Der er et enormt potentiale for de mere end 70 millioner Facebooksider, som nu kan komme endnu tættere på deres fans og kunder, og få indsigt i deres adfærd og præferencer. Denne uvurderlige feedback kan komme din virksomhed til gode, såfremt du formår at indsamle, strukturere og eksekvere på feedbacken. Det kræver mod at slippe kontrollen, og lade brugerne styre en Facebookgruppe som din virksomhed faciliterer. Formår du at facilitere en Facebookgruppe med livlig aktivitet, kan den blive et samlingspunkt for dine kunder, som du kan drage fordel af.
Facebook forsøger at koble fans og virksomheder tættere sammen og flytte debatfora fra hjemmesider til deres egen platform. Om de har held med det, må tiden vise.
Hvis du er interesseret i at få en Facebookgruppe til din virksomhedsside, eller høre mere om Facebookgrupper, er du velkommen til at kontakte os HER.
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Hvilken virksomhed drømmer ikke om at kunne forudsige sine kunders adfærd? Med Machine Learning og kundedata er CLV-prædiktion blevet lettere end nogensinde. Mulighederne er mange, og der kan vente guld for enden af ”r-AI-nbuen”.