Vi har samlet de vigtigste B2C-trends, der kommer til at præge din marketing- og e-mailindsats i år – og hvordan du konkret bruger dem.
- Viden
- /
- Den typiske fejl...
Den typiske fejl i Facebooksporing – Begår du også denne fejl?
Hos Ambition arbejder vi datadrevet, og vi ser rigtig mange steder, at folk har fejlbehæftede data: Data der er fuld af fejl, og som virksomheder træffer beslutninger ud fra. Det er helt afgørende at data er korrekte.
Problem: gtm-msr.appspot
En af de typiske fejl vi ser, er ifm. Facebooksporingspixels som affyres grundet en bot eller crawler. Det betyder at Facebook rapporterer flere salg, flere besøgende og flere tilmeldinger til nyhedsbrevet end hvad de reelle tal er.
Du kan selv tjekke om du har fejlen i din sporing:
1: Gå til din Facebook Business Manager
2: Tryk på Pixels
3: Kig under ‘Webadresser’ – kan du finde ‘gtm-msr.appspot.com’ har du denne fejl.
Den gode nyhed er, at det er forholdsvis let at rette. Hos Ambition arbejder vi i Google Tag Manager, som er et gratis værktøj der gør det nemt at holde styr på dine forskellige marketing og sporingscripts. Du får med andre ord mere kontrol over hvor, hvad og hvornår dine forskellige pixels bliver affyret.
Følg guiden herunder, og træf beslutninger på rigtige data.
Sådan løser du fejlen i din sporing
Har du sat Facebooksporing op via Google Tag Manager, kan du følge punkterne her, og se billedet nederst:
1: Gå til din Google Tag Manager-konto
2: Klik på ‘Tags’ og find dine Facebook-tags, fx eller Pageview
3: Indsæt i toppen lige efter <script>:
if (document.location.href.search(‘gtm-msr.appspot’) == -1) {
4: Indsæt i bunden inden </script>:
}
Når du er færdig, bør din sporing i Google Tag Manager minde om følgende:
Her er et eksempel hvor en Facebook-pixel der sporer nyhedsbrevstilmeldinger bliver tilpasset til Ikke at køre på appspot-domænet:
Mere viden
Hvordan lærte AI at læse – og hvad betyder det for din markedsføring?
Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
Den ultimative guide til en effektiv strategi for din e-mailmarketing
E-mailmarketing er en af de mest effektive måder at opbygge relationer med kunder, drive trafik til dit website og skabe konverteringer.
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.

Ambition ledelsesteam: Kiki Andersen, Sebastian Ude Jørgensen, Grethe Fugleholm Berg and Jeppe Berggreen/CEO.