Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
- Insights
- /
- Den typiske fejl...
Den typiske fejl i Facebooksporing – Begår du også denne fejl?
Hos Ambition arbejder vi datadrevet, og vi ser rigtig mange steder, at folk har fejlbehæftede data: Data der er fuld af fejl, og som virksomheder træffer beslutninger ud fra. Det er helt afgørende at data er korrekte.
Problem: gtm-msr.appspot
En af de typiske fejl vi ser, er ifm. Facebooksporingspixels som affyres grundet en bot eller crawler. Det betyder at Facebook rapporterer flere salg, flere besøgende og flere tilmeldinger til nyhedsbrevet end hvad de reelle tal er.
Du kan selv tjekke om du har fejlen i din sporing:
1: Gå til din Facebook Business Manager
2: Tryk på Pixels
3: Kig under ‘Webadresser’ – kan du finde ‘gtm-msr.appspot.com’ har du denne fejl.
Den gode nyhed er, at det er forholdsvis let at rette. Hos Ambition arbejder vi i Google Tag Manager, som er et gratis værktøj der gør det nemt at holde styr på dine forskellige marketing og sporingscripts. Du får med andre ord mere kontrol over hvor, hvad og hvornår dine forskellige pixels bliver affyret.
Følg guiden herunder, og træf beslutninger på rigtige data.
Sådan løser du fejlen i din sporing
Har du sat Facebooksporing op via Google Tag Manager, kan du følge punkterne her, og se billedet nederst:
1: Gå til din Google Tag Manager-konto
2: Klik på ‘Tags’ og find dine Facebook-tags, fx eller Pageview
3: Indsæt i toppen lige efter <script>:
if (document.location.href.search(‘gtm-msr.appspot’) == -1) {
4: Indsæt i bunden inden </script>:
}
Når du er færdig, bør din sporing i Google Tag Manager minde om følgende:
Her er et eksempel hvor en Facebook-pixel der sporer nyhedsbrevstilmeldinger bliver tilpasset til Ikke at køre på appspot-domænet:
Mere viden
Nyt fra Meta: Få mere ud af dit marketingbudget med ny målretningsmulighed
Meta introducerer en ny målretningsmulighed, der gør det muligt at optimere kampagner mod inkrementelle konverteringer.
Få visualiseret og beskrevet dine kunder som Persona
Optimer din forretning med persona og forstå dine kunders forskellige behov. Hvor er de væsentlige forskelle mellem jeres kunder – og hvornår siger vi hvad til hvem?