Vi har samlet de vigtigste B2C-trends, der kommer til at præge din marketing- og e-mailindsats i år – og hvordan du konkret bruger dem.
- Viden
- /
- Nemmere sporing af...
Nemmere sporing af YouTube-interaktion via Google Tag Manager
Det betyder rent praktisk, at vi kan tage fat i interaktionen på indlejrede YouTube klip og sende data til Google Analytics konti, AdWords, Facebook eller lignende. Det kunne være, man ønskede at spore hvor mange der ser videoen til ende, pauser eller blot starter den. Denne data kan man nu få.
Her er de indstillinger og værdier man sætter triggers/udløsere op på baggrund af:
Triggeren/udløseren virker kun på videoer med JS API-understøttelse. Man kan dog via GTM tilføje den manglende parameter til YouTube-videoer. Det anbefales, at man får rettet sine eksisterende indlejrede videoer til, så de automatisk understøtter API’et. Du kan læse mere om dokumentationen her
Følgende variabler kan derudover anvendes som udløser, og værdierne her fra kan også sendes videre til Google Analytics:
Fordelene ved dette nye setup er, at vi kan få langt mere detaljeret data for adfærd og performance på indlejrede videoer. Vi kan samtidig bruge det til konverteringer i diverse analyseværktøjer.
Et godt sted at starte er at få sat hændelsessporing op i Google Analytics og eventuelt oprette mål for særlige vigtige video visninger. Yderligere bør man i GTM opsætte “view-content”-konverteringer, der sendes til Facebook når videoer er afspillet til ende eller eksempelvis ved 50% gennemvisning.
Har jeres virksomhed brug for rådgivning eller lyst til at høre mere om mulighederne med Google Tag Manager eller Analytics er I velkomne til at kontakte os.
Mere viden
Hvordan lærte AI at læse – og hvad betyder det for din markedsføring?
Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
Den ultimative guide til en effektiv strategi for din e-mailmarketing
E-mailmarketing er en af de mest effektive måder at opbygge relationer med kunder, drive trafik til dit website og skabe konverteringer.
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.

Ambition ledelsesteam: Kiki Andersen, Sebastian Ude Jørgensen, Grethe Fugleholm Berg and Jeppe Berggreen/CEO.