Vi har sat strøm til en fantastisk sportssommer
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Det betyder rent praktisk, at vi kan tage fat i interaktionen på indlejrede YouTube klip og sende data til Google Analytics konti, AdWords, Facebook eller lignende. Det kunne være, man ønskede at spore hvor mange der ser videoen til ende, pauser eller blot starter den. Denne data kan man nu få.
Her er de indstillinger og værdier man sætter triggers/udløsere op på baggrund af:
Triggeren/udløseren virker kun på videoer med JS API-understøttelse. Man kan dog via GTM tilføje den manglende parameter til YouTube-videoer. Det anbefales, at man får rettet sine eksisterende indlejrede videoer til, så de automatisk understøtter API’et. Du kan læse mere om dokumentationen her
Følgende variabler kan derudover anvendes som udløser, og værdierne her fra kan også sendes videre til Google Analytics:
Fordelene ved dette nye setup er, at vi kan få langt mere detaljeret data for adfærd og performance på indlejrede videoer. Vi kan samtidig bruge det til konverteringer i diverse analyseværktøjer.
Et godt sted at starte er at få sat hændelsessporing op i Google Analytics og eventuelt oprette mål for særlige vigtige video visninger. Yderligere bør man i GTM opsætte “view-content”-konverteringer, der sendes til Facebook når videoer er afspillet til ende eller eksempelvis ved 50% gennemvisning.
Har jeres virksomhed brug for rådgivning eller lyst til at høre mere om mulighederne med Google Tag Manager eller Analytics er I velkomne til at kontakte os.
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Hvilken virksomhed drømmer ikke om at kunne forudsige sine kunders adfærd? Med Machine Learning og kundedata er CLV-prædiktion blevet lettere end nogensinde. Mulighederne er mange, og der kan vente guld for enden af ”r-AI-nbuen”.