Vi har sat strøm til en fantastisk sportssommer
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Jeg er med som dommer i årets Echo Award, og sidder på Manhattan i en kontorbygning, sammen med en lang række eksperter fra både annoncør- og bureausiden. Der er generelt et meget højt niveau på de cases, der er tilbage her i runde 3. Men vi undrer os over, at der med det erklærede fokus på data ikke er indstillet flere cases med data som eksplicit fokus – eller i hvert fald med data som vigtigt grundlag for de resultater, der er skabt. Og vi sidder tilbage med resultater målt i “impressions på social” og overordnede ROI-betragtninger. Derfor er vi enige om, at kreativiteten stadig bliver udslagsgivende for, om en case skiller sig ud her i sidste runde. Misforstå mig ikke, det er bestemt nødvendigt, at en vinder skal have et stærkt kreativt koncept. Men vi havde håbet på mere kreativitet, også i udnyttelsen af data.
De cases, vi bedømmer, er inddelt i ca. 25 kategorier, og vi dommere er opdelt i underjuryer for hver kategori. Jeg har stadig 2 kategorier tilbage, så der er bestemt håb forude. Særligt ser jeg frem til kategorien “Best use of Search & Display” i morgen. Der må vi da blive ramt af datadrevne cases!
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Hvilken virksomhed drømmer ikke om at kunne forudsige sine kunders adfærd? Med Machine Learning og kundedata er CLV-prædiktion blevet lettere end nogensinde. Mulighederne er mange, og der kan vente guld for enden af ”r-AI-nbuen”.