Meta introducerer en ny målretningsmulighed, der gør det muligt at optimere kampagner mod inkrementelle konverteringer.
- Insights
- /
- Sådan udnytter du...
Sådan udnytter du førstepartsdata til skarpere målretning i din markedsføring
Det skaber større sammenhæng i cross-channel attribuering og kan tilskrive konverteringer, der ellers ikke er målbare. Samtidig kan det forbedre jeres demografiske data via Google Signals-data og gøre jer klar til brug af audiences ud fra førstepartsdata på de digitale kanaler. Foruden disse fordele er det også med til at fremtidssikre jeres tracking-setup i forhold til udfasning af cookies, som banker på døren fra alle markedsføringskanalerne.
Men nu tænker du måske, hvad kræver det så at aktivere førstepartsdata i GA4? Udnyttelsen af førstepartsdata i GA4 kræver nogle ændringer i forhold til samtykkeindsamling samt en mindre konfiguration af GA4 og Google Ads. Vi nedbryder det her i tre steps:
- Samtykke / Privatlivspolitik
Sørg for at nødvendige samtykker er indsamlet og gør opmærksom på indsamling af data i jeres privatlivspolitik. - Konfiguration af GA4
Under administration af jeres Google tags i GA4 skal det aktiveres, at der samles brugerdata op. Selve opsamlingen af data kan ske automatisk fra en kvitteringsside eller ske mere tilpasset via JavaScript-variabler eller angivelse af CSS-selectors. - Link GA4 til platform
Den pågældende GA4-konto skal linkes til eksempelvis jeres Google Ads-konto.
Vi arbejder indgående med førstepartsdata i flere sammenhænge. Kontakt os, hvis du vil høre nærmere om jeres muligheder for at udnytte eller visualisere jeres førstepartsdata i GA4 eller andre platforme.
Hvis du vil høre mere så tag fat i Kiki Andersen
Head of Performance Marketing
ka@ambition.dk
+45 28 29 06 04
Mere viden
Få visualiseret og beskrevet dine kunder som Persona
Optimer din forretning med persona og forstå dine kunders forskellige behov. Hvor er de væsentlige forskelle mellem jeres kunder – og hvornår siger vi hvad til hvem?
Boost din Black Friday-strategi med vores syv bedste råd
Med disse råd i tankerne er du godt rustet til at skabe en solid strategi for Black Friday.