1. Forside
  2. /
  3. Nyhed
  4. /
  5. Kend dine kunders...

Kend dine kunders købsadfærd

Få dyb indsigt om dine kunder ud fra segmenteringsmodellen RFM (Recency, Frequency og Monetary). Analysen belyser, hvordan dine gode kunder ser ud, og hvilken købsadfærd de har ud fra deres profil og klassificering i befolkningen.

28.11.19

Fra analyse til optimering af digitale aktiviteter: Analysen giver en lang række indsigter i, hvem dine kunder generelt er, så du kan gå direkte fra analyse til optimering af digitale aktiviteter. Analysen viser fx, hvilke geografiske områder du har godt fat i salgsmæssigt. Det kan du integrere direkte i din budgivning på Google Ads og Facebook. Analysen bliver præsenteret på en workshop.
Normalprisen for RFM kundeanalyse er 45.000 kr. ekskl. moms

Black Friday pris KUN 22.500 kr. ekskl. moms.

Tilbuddet gælder fra fredag 29. november til og med fredag 6. december 2019.

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om analysen og udbyttet, så ring til Jacob Kildebogaard på 26 712 712 og hør nærmere.

Ambitions RFM kundeanalyse

Indsigterne ift. dine kunder rummer bl.a. info om personen selv og husstanden, herunder

  • Alder
  • Køn
  • Geografisk fordeling
  • Husstandssammensætning
  • Boligforhold
  • Indkomstniveau

Derudover har vi vores egen forbrugerklassifikation kaldet Mosaic, hvor vi har inddelt Danmarks befolkning 12 hovedgrupper. Hovedgrupperne kan sammenlignes med personaer, og giver et hurtigt og let indblik i hvem dine kunder er.

Alene indsigterne i hvem dine kunder er giver et fantastisk indblik. Men der er stor forskel på dine kunder – nogle køber en enkelt gang, andre er loyale genkøbende kunder, nogle går efter tilbud andre køber til fuld pris. Alt dette dykker vi mere ned i med segmenteringsmodellen RFM, der står for Recency, Frequency og Monetary.

Vores RFM analyse indeholder opdeling af dine kunder ift. de tre parametre, hvilket danner en række ekstremt interessante segmenter. Et udpluk af nogle hovedgrupperinger:

  • De gode loyale kunder
  • Gode loyale kunder, der ikke har købt for nylig, men bør genaktiveres
  • Tilbudsryttere, som du kan aktivere med et godt tilbud
  • Potentielle loyale kunder
  • Tabte kunder

Analysen indeholder viden om hvordan genkøbsmønsteret har været efter første køb (af dem der købte første gang i 2016, hvor mange af dem, har købt i 2019?), basketsize eller profit ift. RFM gruppering og meget mere. Analysen præsenteres på en 2 timers workshop.