Facebook Lead Ads

For mange af vores kunder er fokus på at få målgruppen – altså de potentielle nye kunder – i dialog. Kampagner skrues sammen for at øge konverteringen fra eksponering til klik til den ønskede action; nemlig afgivelse af samtykke til at blive kontaktet.

Der er kamp om forbrugernes opmærksomhed på især digitale medier. Målet er derfor at fange og fastholde interessen og mindske frafaldet mest muligt i vejen til at blive et lead! Det helt afgørende for vores kunder som annoncør er at finde balancen mellem at gøre let for forbrugeren at afgive permission til kontakt – og samtidig sikre at vi får tilstrækkelig information til at løfte salget via webshop, TM eller e-mail flow.

Facebook har lavet Lead Ads, som forsøger at koge denne øvelse ned i et annonceformat. Sammenlignet med en almindelig annonce på facebook, der linker til en ekstern landing page, bliver brugeren her ikke ført væk fra facebook. I Lead Ads kan hele sign-up processen gennemføres direkte i brugerens newsfeed. Du vælger som annoncør hvilke informationer, der skal samles ind – og så udfylder facebook så vidt muligt dette på forhånd. Du kan sagtens bede om yderligere informationer, men hav i mente at risikoen for frafald siger i takt med hvor besværligt det er for brugeren at gennemføre sign-up. Leads samles op i facebook og kan hentes ned real-time via API eller efter behov i en CSV fil.

Vi har samlet lidt gode råd til opsætning af din kampagne:

  • Sæt ikke en fast leadpris, men lad facebooks algoritmer finde prisniveauet
  • Implementer facebook pixlen på din ønskede kvitteringsside (det hjælper algoritmer til optimering)
  • Brug billeder, roterende formater og videoer, der fanger målgruppens opmærksomhed
  • Hold formularerne korte – need to know basis!
  • Test og optimer kontinuerligt! Der er mange faktorer, som kan forbedre effektiviteten: bud, budget, målgruppe størrelse, målretning, annonceindhold og pixel placering

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *