Facebook – kræs for segmenteringsfans

De fleste virksomheder har allerede i dag en stærk tilstedeværelse på de sociale medier – og her oplever vi at facebook er det mest gængse medie. Mediet bruges til promovering af nyheder, online kundeservice, loyalitetsskabende aktiviteter og til kontakt med nye potentielle kunder.

Især det sidste gør facebook super interessant for flere af vores kunder. Segmenteringsmulighederne på facebook får enhver taktisk og datadreven medieindkøber til at klappe i hænderne! Data om geografi, demografi, familietype osv. er afgørende parametre for mange af vores kunder – men muligheden for at krydre med forbrugernes egne interesser i form af bl.a. likes gør målretningen af annoncer endnu mere præcis og kan også med fordel inkorporeres i annoncers ordlyd, billedvalg og budskab.

Relevans er kodeordet for annoncers succes på facebook som på alle andre medier. Segmentering er, som nævnt, en vej til dette, men facebook tilbyder et ekstra niveau som gør målretningen endnu skarpere. Ved at uploade en stopfil med ex. eksisterende kunders e-mail undgår vi at eksponere disse for annoncer målrettet nye potentielle kunder. Herved sparer vi både omkostninger til klik fra disse, og undgår samtidig at støje unødigt i eksisterende kunders newsfeed. Omvendt kan selvsamme kunders data bruges til at lade facebooks algoritmer finde tvillinger til disse på facebook og målrette annonceringen til netop dem.

 

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *