Fundraisingkonferencen 2016 – hvordan benytter NGO’erne data i deres arbejde?

Som forholdsvis ny i denne branche, var det med åbne og spændte forventninger, at jeg tog af sted til min første konference som Salgsdirektør hos DM Partner. Hvordan ville kontaktmulighederne til de forskellige organisationer være på sådan én dag fyldt med spændende indlæg fra både ind- og udland? Hvordan ville de tage imod ”vores fokus”, som denne dag var, at give en dybere forståelse for de forskellige kundeindsigtsanalyser vi bl.a. arbejder med.

Dagen gav med rundbordsopdeling ikke de mest oplagte muligheder for dialog med nye kontakter, så en del ”frækhed” skulle der til. Når først pauserne startede var dialogen ved bordene hurtigt i gang – gode venner og veninder NGO’erne imellem – men når først vi informerede om dagens mulige gevinst – en gratis profilanalyse – så blev nysgerrigheden hurtigt vakt. Det viser sig dog hurtigt, at anvendelse af fx profil-, respons- og churnanalyser er meget forskelligt fra organisation til organisation, og det medbragte informationsmateriale får hurtigt ben at gå på. Vi aftaler derfor i de fleste tilfælde, at vi sender materialet efterfølgende.

Dagens program, indlæg og billeder kan du i øvrigt læse og se mere om her: http://fundraiserprisen.dk

Når vi nu hjemme igen opsummerer på dagen, så er der bl.a. én ting som hele tiden vender tilbage – udfordringen med at skaffe penge nok til alle de positive idéer som hver enkelt NGO arbejder med. De nævner alle sammen vi taler med, at det især kan være svært at finde midler til tiltag som vores analyser. De er godt klar over, at analyserne kan bibringe utrolig valid og værdifuld viden med sig – og ikke mindst benyttes til planlægning og prioritering af de mange muligheder de har!

Vi tænker – måske kan vi hjælpe med at finde analysesponsorerne også……

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *