Analyser på B2B data

Vi har i mange år leveret analyser og indsigter til vores kunder som arbejder med B2C, og nu oplever vi en stigende efterspørgsel på at få samme viden om kunderne på B2B markedet. Der er især et ønske om at se profiler af sine B2B kunder og udvælge de bedste tvillinge-emner til nysalg, og det giver rigtig god mening at arbejde med segmentering også på B2B markedet, for der er masser af viden og indsigter at hente omkring virksomhedskunderne. Der findes godt nok ikke lige så mange variable at analysere på når det handler om B2B data, men man kan alligevel få et ret præcist billede af sine kunder og sin markedsposition.

I DM Partner har vi udviklet en profilanalyse som beskriver en kundebase på B2B markedet med profiler, markedsdækning og potentiale, og der ligger en version tilgængelig her på hjemmesiden som er et fiktivt firma med tilfældige kundedata. Vi kan selvfølgelig grave dybere end dette og tilpasse analysen til den enkelte kunde og den branche man er i, men med udgangspunkt i profilanalysen kan man komme rigtig langt. Du finder vores eksempel på profilanalysen under “Kompetencer, Downloads: DMP Kundeindsigtsanalyser” eller ved at klikke her: b2b-anonym-profilanalyse

Latest posts by Maibritt Pedersen (see all)

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24