Vinder af årets mest effektive fundraisingkampagne!

Psykiatrifonden vinder fundraisingpris med Director (nu Ambition) – Årets mest effektive fundraisingkampagne 2015!

Med udgangspunkt i DR’s tema om psykisk sygdom introducerede vi en online quiz på Facebook, som generede kvalificerede leads til efterfølgende telemarketing dialog. Det kreative koncept og den tekniske løsning samt håndtering af medier og annoncering (primært facebook) håndterede Director (nu Ambition) da kampagnen var aktiv i perioden april til november 2014.

Hvorfor den bedste og mest effektive kampagne?
Kampagnen gav næsten 60.000 bruttoleads, langt overvejende genereret via Facebook. På det grundlag lykkedes det at få 5.967 nye støttemedlemmer i 2014. Dette var en fordobling af medlemstallet i Psykiatrifonden, og da den gennemsnitlige værdi af støttemedlemmer samtidig steg betydeligt, var kampagnen ubetinget en succes alene på dette grundlag. Endvidere resulterede indsatsen i at Psykiatrifonden tredoblede antallet af følgere på deres Facebookside (fra ca 10.000 til ca. 30.000) og vi skabte 50.000 nye e-mail permissions.

Årets mest effektive kampagne er helt i tråd med Directors (nu Ambition) resultatfokus, så vi er meget stolte af prisen og naturligvis meget glade for samarbejdet med Psykiatrifonden.

Jeppe Berggreen

Jeppe Berggreen

Direktør, partner / CCO at Ambition
Forti nihil difficilius!
Jeppe Berggreen

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24