Director (nu Ambition) og home vinder ECHO Award

Det er netop blevet klart at home og Director (nu Ambition) kommer på podiet for at hente en Echo Award, når verdenseliten inden for direct og datadreven marketing mødes i Boston.

Nyheden er netop kommet fra New York, hvor hundredevis af kampagner har udkæmpet de indledende runder om de eksklusive priser. At kampagnen er i verdensklasse skyldes evnen til at anvende data og herigennem opnå fordelen ved at være first mover i et ekstremt konkurrencepræget marked..

”Det er helt naturligt, at man i erhvervslivet må kontakte konkurrenternes kunder og sikre den fri konkurrence. For ejendomsmæglerbranchen har det imidlertid været forbudt ifølge branchereglerne. Da man så løsnede reglerne sidste år, var home klar med et automatiseret setup, der overholder alle de nye regler og rammer. Det gav selvfølgelig et sæt i markedet – og i antallet af boligsælgere, vi er i dialog med. Det har også været medvirkende til en markant tilvækst i antallet af boliger, vi sælger,” siger homes Relationschef Mads Ellegaard.

home bruger datadreven marketing, og opnår kæmpe first-mover fordel

Sammen med Director (nu Ambition) – som er en del af Direct Gruppen – har home udviklet en datadreven indsats, som fra sommeren 2014 har skabt masser af salg i ejendomsmæglerkæden. Man udnytter viden om, hvor længe en bolig har været til salg hos hvilken mægler og udsender på det datagrundlag målrettet markedsføringsmateriale. Pointen er, at man rammer den rette boligsælger, på det rette tidspunkt med den relevante information. Alt sammen kommunikeret fra home’s lokale mæglere med dem som lokale afsendere i mere end 160 versioner, i tre kontaktpunkter. På den baggrund skifter flere boligsælgere til home, hvis konkurrenten ikke arbejder tilfredsstillende.

home var first-mover på at bevæge sig ind i den nye markedssituation, og det har lønnet sig. Da home gik ud med indsatsen, blev den mødt med så stor modstand fra konkurrenterne i markedet, at det endte med at få hele forsiden på Berlingske Business. Men strategien har været stærk, det datadrevne koncept og frem for alt de gode resultater har været udslagsgivende for, at casen er blevet en succes for home og er sikret Guld, Sølv eller Bronze i Boston.

Til Echo Award ceremonien den 5. oktober afsløres det hvilket metal, der er tildelt home og Director (nu Ambition) for kampagnen, der på engelsk har fået titlen ”home is where the clients are”.

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24