Permission marketing – er du helt up-to-date på regler og love? Ellers er hjælpen her!

I disse tider, hvor GDPR er på alles læber, kan det være rigtig fornuftigt at læse op på gældende lovgivning indenfor persondata og markedsføring. Som nogen af jer måske ved, har Forbrugerombudsmandens kontor og kontoret for Personbeskyttelse varslet, at de har tænkt sig at stikprøve-kontrollere om vi alle sammen har styr på de regler, der gælder nu. Det er nemlig et rigtig godt sted at starte, når man skal gøre sig klar til den nye lovgivning pr. 25. maj 2018. HUSK: Der er ingen overgangsordning, EU forordningen træder i kraft præcis den dato.

I Danmark har vi allerede i dag en ret stram lovgivning indenfor persondata og direkte markedsføring, og sagen er som sagt heldigvis den, at hvis du og din virksomhed overholdet gældende lovgivning, så er I kommet lang i forhold til den kommende EU forordning. Bevares, der er nye, skærpede regler i den harmoniserende forordning, men mange af dem er kendt stof for os i Danmark.

Ny pjece om Uanmodet markedsføring og SPAM

Til dem af jer, som ikke lige har markedsføringsloven ved hånden, vil vi her på bloggen gerne del Dansk Erhvervs nyligt opdaterede pjece om Uamnodet markedsføring og SPAM med jer. Den er super let læselig og nemt at gå vil. Har finder du bl.a. reglerne omkring indsamling af samtykke i forbindelse med “elektronisk markedsføring” så som e-mail, telefon og SMS. Det gælder både forbrugere og virksomheder.

At være skarp på permission marketing bliver en hygiejnefaktor, når EU forordningen skal efterleves. Og ikke mindst er det ved at være akut at få indsamlet permission på både kunder og potentielle kunder. Når vi rammer foråret, hvor bødestraffen for at agere uden det lovpligtige tilsagn bliver markant, skal der kæmpes om forbrugernes gunst i form af en accept til dialog og kontakt. I hvor høj grad forestiller du dig fx selv, at du ønsker/orker/gider afgive permission i flæng?

Kom i gang med indsamling af lovpligtig og tidssvarende permission på kunder og potentielle kunder

Det er nu – mere end nogensinde – aktuelt at få indsamlet eller genopfrisket permission på eksisterende kunder OG opbygget permission databaser til f.eks. nyhedsbreve og andre relations skabende aktiviteter. Nu, hvor forbrugerne endnu ikke er trætte af permission-kampagner, men fortsat er villige til at give din virksomhed tilladelse til kontakt via e-mail og telefon.

Og så er vi tilbage ved lovgivningen om Uanmodet markedsføring og SPAM. Klik ind på linket her nederst i indlægget og læs pjecen. Og sørg for at intensivere indsamling af permissions – korrekt og i overensstemmelse med lovgivningen. Det vil stille dig og din virksomhed stærkt i markedet. Med en gyldig og tidsvarende permission i basen, er i rimelig frit stillet i forhold til at arbejde målrettet med effektive markedsførings- og salgskanaler så som telefon og e-mail. Mon ikke også SMS kommer mere ind i billedet på et tidspunkt.

Hent pjecen her!

Pjece beskriver reglerne for elektronisk markedsføring, herunder hvordan du og din virksomhed indhenter et lovligt samtykke til at kunne markedsføre sig elektronisk. Samtidig redegøres for de få tilfælde, hvor I kan markedsføre lovligt uden samtykket – f.eks. via adresserede reklamebreve sendt med posten.

Reglerne om elektronisk markedsføring er reguleret i markedsføringslovens § 10 – den såkaldte “spam-paragraf”, som er du finder sidst i pjece.

God læselyst – og husk, at vi hos Ambition er specialister i at hjælpe vores kunder med lead-kampagner, hvor fokus er på indsamling af permission på såvel kunder om potentielle kunder.

Benyt kontaktformularen på vores hjemmeside, eller send en e-mail direkte til Grethe Fugleholm Berg på adressen: [email protected]

Gode-raad-om-markedsfoering-uanmodede-henvendelser-og-spam

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24