ConversionBoost 2015
ConversionBoost 2015 take-away’s:
I går blev dørene slået op til den fjerde ConversionBoost som Webjuice (red. Ambition A/S) for 4. gang er arrangør af (i samarbejde med Ole Gregersen). Over 150 forventningsfulde deltagere havde hevet en dag ud af kalenderen for at blive opdateret på det nyeste indenfor online konverteringsoptimering.
Gik du glip af arrangementet? Du skal bestemt ikke snydes for nogle af de vigtigste højdepunkter fra dagens veloplagte opglægsholdere.
Her får du nogle af konferencens allerbedste take-away’s
Webjuices (red. Ambition A/S) egen Jacob Kildebogaard indledte ConversionBoost 2015 med at sige, at vi nærmer os de 50 % af al trafik på websider, der kommer fra mobile enheder.
Ole Gregersen:
![]() |
Ole Gregersen fra Optuner fortsatte i samme spor og kunne fortælle, at det er en stigning på 30 % siden 2013 og tendensen er voksende.
Derudover fortalte Ole om “Den mobile udfordring”, hvor han opfordrede til at droppe den berømte mavefornemmelse og i stedet følge data’en. |
Simon Willer – Røde Kors:
![]() |
Simon Willer fra Røde Kors gav os et unikt indblik i, hvordan en verdensomspændende organisation arbejder med konverteringsoptimering.
Husk, at hjemmesiden ikke er død. Så flyt ikke al jeres kommunikation over på de sociale medier. Røde Kors har endvidere rigtig stor succes med deres post conversion survey, hvor over 10 % af kunderne udfylder spørgeskemaet efter donation. Han gav os disse 3 take-away’s:
|
Tim Leighton-Boyce:
Aske Hansen – Decco:
![]() |
Aske Hansen fra Deeco løftede sløret for, hvordan man får et godt design, der konverterer og gav salen disse 4 take-aways:
|
Billeder fra nogle af dagens oplæg.
Thomas Behring – Google:
![]() |
Thomas Bering, Nordic Head of Performance hos Google, kom ind på profit-driven marketing, hvor KPI’er er delt op i kasser.
|
Jeppe Berggren – Director:
![]() |
Jeppe Berggren CEO hos Director havde disse guldkorn med:
Undervurdér ikke bløde konverteringer. Kan man ikke få folk til at købe/konvertere hårdt, så sæt en krog i dem så du kan kontakte dem senere.
Mobilen egner sig ikke endnu til hårde konverteringer som eksempelvis salg. Gå efter de bløde lead konverteringer: Mail og marketingpermissions, likes, kontakt mig o.lign. Så kan man konvertere dem med andre tiltag efterfølgende. |
Jens & Henning – Vertica:
![]() |
Jens og Henning fra Vertica:
Koden til konvertering på mobil e-handel er ikke knækket. Men “best practice” er ved at blive etableret. Der er dog masser af design usikkerheder, der bør testes. De havde en ti-punkts liste med og et par af punkterne omhandlede, hvordan menuen skal se ud på en mobil? Burger, eller burger og menu tekst? |
John Ekman:
![]() |
John Ekman, svensk konverterings-synthesizer og ejer af Conversionista var sidste mand på talerstolen.
Han tryllebandt salen med sin fandensivoldske fremtoning og gav salen masser af stof til eftertanke. Bl.a. fik vi disse guldkorn med hjem.
Du skal ikke forvente at nyt design forbedrer konverteringen med x-antal %. Forvent i stedet en ændring på 0 %, da forbedringer opvejes af nye ”fejl/problemer”. |
En lang og spændende dag sluttede på Café Phønix, hvor den stod på mingel, burgere og en kold øl.
Vi glæder os allerede til næste år.
- Gratis webinar: Google Analytics 4 – lær at sætte nye standarder for web tracking - 20. januar 2021
- Ambition søger erfaren Paid Social konsulent - 30. november 2020
- Gratis webinar: Marketing automation - 26. november 2020