Med disse råd i tankerne er du godt rustet til at skabe en solid strategi for Black Friday.
- Viden
- /
- Konvertering
Konvertering
Fælles for konverteringer er dog, at vi gerne skal have så mange af dem som overhovedet muligt. Derfor er det altid relevant at beskæftige sig med konverteringsoptimering.
Hvad er en konvertering, og hvordan fungerer konverteringsoptimering?
En konvertering kan som sagt være mange ting alt efter, om du lever af leads og leadgenerering, er webshop-ejer og skal sælge produkter eller om du står i spidsen for en interesseorganisation.
Helt overordnet er en konvertering, når en besøgende på din hjemmeside udfører en handling, du gerne vil have.
Konverteringer kan f.eks. være når dine besøgende:
- Gennemfører et køb i din webshop
- Skriver sig op til dit nyhedsbrev og bliver en del af dit e-mail-flow
- Genererer leads
- Deler dit budskab via de sociale medier
Konverteringsoptimering er altid relevant
Tingene kan altid blive bedre.
Konverteringsoptimering går i al sin enkelhed ud på at øge din konverteringsrate – altså antallet af besøgende, der ender med at blive dine kunder – for at maksimere din forretning og dermed din bundlinje.
Du kan læse mere om, hvordan vi arbejder med konverteringsoptimering her.
Bløde og hårde konverteringer
Konverteringer kan inddeles i to hovedkategorier; nemlig de bløde og de hårde.
Hård konvertering
En hård konvertering er en konvertering, der skaber økonomisk værdi for din forretning her og nu. Typisk i form af en ordre i din webshop. Det er håndgribelig og målbar her-og-nu-værdi til din forretning.
Blød konvertering
De bløde konverteringer er dem, der ikke genererer profit med det samme, men som kan gøre det på sigt. Det kan f.eks. være en tilmelding til dit nyhedsbrev, et “like” på din Facebook-side el. lign.
Måling af konverteringer
I arbejdet med optimering og fokus på konverteringer er det vigtigste selvfølgelig at have data på præcis, hvad der foregår. Vi sikrer derfor altid sporing af konverteringerne, så der både kan effektmåles og arbejdes med data til at finde optimeringspunkter.
Ambition er eksperter i Google Analytics-implementering, -opsætning og -analyse og kan hjælpe dig med selv de mest komplekse problemstillinger.
Du kan læse mere om vores måde at arbejde med Google Analytics her.
Mere viden
Hvordan lærte AI at læse – og hvad betyder det for din markedsføring?
Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
Marketing automation & e-mail: De vigtigste trends i 2025
Med disse råd i tankerne er du godt rustet til at skabe en solid strategi for Black Friday.
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.
Ambition ledelsesteam: Kiki Andersen, Sebastian Ude Jørgensen, Grethe Fugleholm Berg and Jeppe Berggreen/CEO.