Vi har sat strøm til en fantastisk sportssommer
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Fælles for konverteringer er dog, at vi gerne skal have så mange af dem som overhovedet muligt. Derfor er det altid relevant at beskæftige sig med konverteringsoptimering.
En konvertering kan som sagt være mange ting alt efter, om du lever af leads og leadgenerering, er webshop-ejer og skal sælge produkter eller om du står i spidsen for en interesseorganisation.
Helt overordnet er en konvertering, når en besøgende på din hjemmeside udfører en handling, du gerne vil have.
Tingene kan altid blive bedre.
Konverteringsoptimering går i al sin enkelhed ud på at øge din konverteringsrate – altså antallet af besøgende, der ender med at blive dine kunder – for at maksimere din forretning og dermed din bundlinje.
Du kan læse mere om, hvordan vi arbejder med konverteringsoptimering her.
Konverteringer kan inddeles i to hovedkategorier; nemlig de bløde og de hårde.
En hård konvertering er en konvertering, der skaber økonomisk værdi for din forretning her og nu. Typisk i form af en ordre i din webshop. Det er håndgribelig og målbar her-og-nu-værdi til din forretning.
De bløde konverteringer er dem, der ikke genererer profit med det samme, men som kan gøre det på sigt. Det kan f.eks. være en tilmelding til dit nyhedsbrev, et “like” på din Facebook-side el. lign.
I arbejdet med optimering og fokus på konverteringer er det vigtigste selvfølgelig at have data på præcis, hvad der foregår. Vi sikrer derfor altid sporing af konverteringerne, så der både kan effektmåles og arbejdes med data til at finde optimeringspunkter.
Ambition er eksperter i Google Analytics-implementering, -opsætning og -analyse og kan hjælpe dig med selv de mest komplekse problemstillinger.
Du kan læse mere om vores måde at arbejde med Google Analytics her.
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Hvilken virksomhed drømmer ikke om at kunne forudsige sine kunders adfærd? Med Machine Learning og kundedata er CLV-prædiktion blevet lettere end nogensinde. Mulighederne er mange, og der kan vente guld for enden af ”r-AI-nbuen”.