I et stærkt konkurrencepræget marked har Hiper brugt en ny datadrevet tilgang til kampagner på Meta. Ved at omdanne deres dækningsområder til præcise fiber-cirkler sikres, at annoncer kun rammer husstande, hvor Hiper faktisk kan levere. Det skaber maksimal relevans, ingen skuffede kunder og markant bedre performance. Resultatet er målbare forbedringer på både præcision, konvertering og kampagneeffektivitet.
Reducerede CPA med 43 %
Hiper
Med udgangspunkt i et ufravigeligt mål om tilfredse kunder har Hiper og Ambition indgået en aftale om en digital markedsføringsløsning, som sikrer, at Hiper rammer ultrapræcist med sine indsatser på META.
Løsningen er Circlements, som gør det muligt at indhegne udvalgte målgrupper meget præcist geografisk og dermed undgå spildkontakter - og samtidig være toprelevant i budskaber og tilbud. Regionale kampagner dækker ikke alle husstande, og det er derfor vigtigt for Hiper, at markedsføring rammer dækningsområderne så præcist som muligt, så husstande ikke bliver skuffede over, at de ikke kan få tilbuddet. Her har brugen af Circlements gjort en reel forskel.

Bedre resultater med præcis målretning
Hiper har split-testet effekten af Circlements på META ved at sammenligne resultaterne af en postnummer-optimeret konverteringskampagne med en tilsvarende kampagne optimeret vha. Circlements. Det samme annoncesæt blev anvendt i begge kampagner. Testen viste, at Circlement-kampagnen leverede en CPA (cost per acquisition) på køb, der var 43,1 % mindre end på postnummer-kampagnen. Det er på trods af, at CTR (click-through-rate) var 32,9 % lavere. Circlements har vist sig mere effektiv til at identificere de konverterende kunder, som kunne få Hiper-tilbuddet.

Forbedring af conversion rate fra adresseopslag til køb på 173%
For at kunne se, hvilket internettilbud Hiper kan levere til en adresse, skal forbrugeren slå sin adresse op på hjemmesiden, hvorefter produkt og tilbud bliver vist. Derfor måler Hiper på CVR (conversion rate) fra adresseopslag til køb. På koordinat-kampagnen har Hiper oplevet en forbedring af CVR fra adresseopslag til køb på 173%, hvilket igen understreger, hvor meget bedre koordinaterne er til at finde de rette kunder.
Se casevideoen med nye, opdaterede kampagneresultater (juni 2025)
Hos Hiper har vi mange regionale/geografisk afstemte kampagner, så det har været spændende at arbejde med koordinater, så vi har kunne målrette vores kampagner endnu mere nøjagtigt og ikke blot på postnummerniveau. Det er i så fald tydeligt, at resultaterne er blevet en del bedre ved mere præcis målretning. Vi er derfor glade for, at Ambition har kunnet hjælpe os med dette.
Vil du vide mere om Circlements?
Kontakt Martin Pierre Devantier
Client director, Data & prediction
Har mere end 35 års erfaring inden for kundeanalyse og målrettet datadrevet markedsføring. Løser opgaver for blandt andet ALKA, Toyota, Red Barnet og Quooker.
mpd@ambition.dk
+45 26 31 10 40
