Søgeadfærden på Google har ændret sig markant. I dag skriver vi hele sætninger og spørgsmål – og det udfordrer den klassiske tilgang til Google Ads. Er din strategi klar til at følge med?
- Viden
- /
- Vinder global pris...
Vinder global pris for bedste integrerede kampagne
…sådan lød juryens begrundelse, for at præmiere kampagnen, der skabte store resultater for Sol & Strand.
Sol & Strand er specialiseret i udlejning af sommerhuse i Danmark. En udfordring i markedet var, at gennem højsæsonen er alle sommerhusene udlejet, så der var potentiale for at øge omsætningen ved at øge mængden af sommerhuse til leje.
Vores hverve-kampagne kombinerede dyb dataindsigt i målgrupperne med en omnichannel-strategi, der omfattede tv, SoMe, display, search samt fysiske direct mails. Det hele bundet sammen i et kreativt univers som skabte tillid hos en skeptisk målgruppe.
Grundlaget for strategien var data for målgrupperne. Vores data scientists kombinerede 1. parts data fra Sol & Strands eksisterende kunder og tilgængelige 3. parts data, der identificerede alle sommerhusejere på det danske marked. Med Machine Learning byggede vi derefter 4 forskellige nøglesegmenter, som var afgørende for strategien.
Den kreative strategi sigtede på at skabe tillid og tryghed hos målgrupperne omkring udlejning. Og dette lykkedes blandt andet gennem en serie på 12 videoer med Per Christiansen, kendt fra TV2 Nyhederne.
Men helt ærligt – så var det Sol & Strands resultater, der gjorde os mest glade. Kampagnen præsterede mere end 3 gange så godt som målsat.
Hvis du vil høre mere så tag fat i Grethe Fugleholm Berg
CCO / Client Director, Partner
gfb@ambition.dk
+45 26 16 10 35
Mere viden
Vibe coding: AI-programmering uden én eneste linje kode
Med vibe coding kan du arbejde med softwareudvikling ud fra en idé, en vision eller et behov – uden at skrive én eneste linje kode. Er du klar til at hoppe med på vibe coding-bølgen?
Er GEO det nye SEO? Sådan sikrer du synlighed i fremtidens søgelandskab
Bliv klogere på forskelle og ligheder mellem GEO og SEO – og hvordan du opnår synlighed i både søgemaskiner og AI-chatbots, når søgelandskab og brugernes søgeadfærd ændrer sig.
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.
