Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
- Insights
- /
- Facebook lancerer opdatering...
Facebook lancerer opdatering af sidefaner
Opdateret knap
Med en lokal virksomhedsside, vil du med den opdaterede knap, kunne give kunderne mulighed for på mobilen at reservere en tid hos dig, bestille en vare, sende dig en besked, skrive en anmeldelse mm.. Det gør det lettere for kunden at interagere med dig og din virksomhed direkte via Facebook.
Jobs
Med opdateringen bliver det endnu lettere at rekruttere nye medarbejdere. Den nye fane giver mulighed for let at sætte jobopslag op. Mens man udfylder felterne, opdateres der et preview af jobopslaget i højre side af vinduet, så man kan se det endelige opslag.
Evt. sammen med LinkedIn, vil denne funktion kunne give dig endnu mere synlighed, og dermed større chance for at finde den rigtige medarbejder.
Forretning
Fortæl om de produkttyper din virksomhed tilbyder, levering, returnering samt informationer om brugeroplysninger mv. Inden man gør brug af denne fane, skal der accepteres vilkår og politik for sælgere.
Anbefalinger
Som noget nyt kan man nu ikke længere give en side stjerner. Med den nye funktion kan man vælge at anbefale en virksomhed eller ej, samtidig med at man begrunder dette.
Tilbud
Tilbud er som sådan ikke noget nyt for Facebook-sider, men med den nye opsætning bliver det let at opsætte for sælgeren, og let at finde for brugeren.
Når man vil sætte et tilbud op, gøres det let ved at udfylde et popup-vindue med en række informationer om tilbuddet.
Begivenheder
Dette er langt fra en ny funktion, men nu bliver det lettere at sætte begivenheder op, med alle de informationer, der kan kræves af en bestemt begivenhed.
Således er det muligt at udfylde de mest basale informationer om et event, men man kan også tilføje et link til billetsalg, om gæstelisten skal vises eller ej, og sætte indstillinger for, hvem der kan slå opslag op ifm. begivenheden.
Tjenester
Denne fane hører med til Tjenester-skabelonen, og du bør naturligvis kun vælge den, hvis din virksomhed tilbyder forskellige services.
Med fanen kan du vise dine kunder hvilke tjenester du tilbyder, hvad de koster (valgfrit), og varigheden af en tjeneste (valgfrit). Er du fx en massør, som tilbyder flere forskellige typer behandling, kan du altså tilføje disse let og elegant til din side.
Aftaler
Denne funktion er på vej, og vil gøre det let for kunder at oprette en aftale med din virksomhed. Man kan overveje, om man hellere vil gøre dette via ens normale aftalesystem, men har man ikke sat sådan et op, er dette en god start.
Med disse ændringer ser Facebook ud til at gøre det endnu lettere for en virksomhed, at vise sig frem på Facebook, ligesom personerne, der besøger din side får flere muligheder for at interagere med dig.
Vi anbefaler dog stadig at have fokus på både SoMe og egen hjemmeside, og få disse til at spille godt sammen.
Mere viden
Nyt fra Meta: Få mere ud af dit marketingbudget med ny målretningsmulighed
Meta introducerer en ny målretningsmulighed, der gør det muligt at optimere kampagner mod inkrementelle konverteringer.
Få visualiseret og beskrevet dine kunder som Persona
Optimer din forretning med persona og forstå dine kunders forskellige behov. Hvor er de væsentlige forskelle mellem jeres kunder – og hvornår siger vi hvad til hvem?