Vil LLM’er snart erstatte Google? Bliv klogere på hvordan sprogmodeller ændrer måden hvorpå brugere søger og interagerer med brands online.
- Viden
- /
- Lider din virksomhed...
Lider din virksomhed af Teknologitis?
Spørgsmålet omfatter markedsføring over for både nuværende kunder og emner. Konklusionen er faktisk overraskende: Mere end to ud af tre eller hele 68 pct. af marketingdirektørerne føler sig udfordret.
Til gengæld er der ifølge CMO’erne en positiv forståelse i direktionen for, at det kræver både ressourcer og investeringer at forløse det store potentiale, der er i datadrevet markedsføring.
Vores oplevelse er, at de fleste virksomheder allerede har investeret i data management og marketing eksekvering. Nogle virksomheder har decideret ”teknologitis”, fordi de har investeret massivt i ny teknologi, men ikke har formået at kapitalisere på investeringerne. Det er ikke ny teknologi, der mangler, men kompetencerne til at forløse potentialet.
CMO’ens vej til succes
Vil du opnå succes og klare målbare resultater, bør du investere i fire kompetenceområder:
· Kvalitetssikring af data. Dette game er ændret, og stamdata er ikke længere den store udfordring. Marketing automation fordrer, at kvaliteten af de omkringliggende variable er høj, fx handlinger i sociale medier eller blot interesseændringer, så kunder og emner reelt kan møde relevante budskaber.
· Analysekraft, så Big Data bliver gjort til effektdata, dvs. data med høj forklaringsgrad i forhold til resultatpotentiale, og derigennem udstikke vejen til målbare resultater.
· Differentieret og involverende kommunikation baseret på dataindsigt. Vi ved jo alle, at det er mere effektivt end one size fits all. Brug data til at skabe relevans – dine kunder forventer det!
· Resultatanalyse, hvor både gode og dårlige resultater deles og diskuteres aktivt i organisationen for at sikre kontinuerligt fokus, fx understøttet af dashboards.
Opstil ambitiøse mål
Det er vigtigt at opstille klare, konkrete mål for, hvor mange ordrer, leads, følgere og permissions, dine aktiviteter skal skabe i løbet af efteråret. Meld målene ud i organisationen, så de får et fælles liv.
Måske når du målet uden problemer, men har du så været for uambitiøs? Eller måske halter du lidt bag efter hele året, men lærer samtidig en masse om, hvordan du kan få større succes i 2018.
Tag fat nu, så ”teknologitis” ikke bliver en kronisk lidelse i din organisation.
Mere viden
E-handelsanalysen 2025: Når betalte medier koster mere, og konkurrencen spidser til
Hvordan vinder danske webshops i en tid med dyrere annoncer og global konkurrence? Få de vigtigste indsigter fra Dansk Erhvervs E-handelsanalyse 2025.
Google Ads: Vores søgeadfærd har ændret sig. Hvad betyder det for din annoncering?
Søgeadfærden på Google har ændret sig markant. I dag skriver vi hele sætninger og spørgsmål – og det udfordrer den klassiske tilgang til Google Ads. Er din strategi klar til at følge med?
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.
