Vi har samlet de vigtigste B2C-trends, der kommer til at præge din marketing- og e-mailindsats i år – og hvordan du konkret bruger dem.
- Viden
- /
- MyImage 2020 –...
MyImage 2020 – Ambition bedst til at skabe resultater og benytte data
Sidste år var vi med for første gang, og endda ikke officielt. Dette gav os en forrygende 1. plads som bedste digitale bureau til at skabe resultater og en 3. plads for vores evner til at analysere og anvende data.
I dette års analyse er vi blandt andet:
#1 til at skabe resultater
#1 til at analysere og anvende data
#3 til at anvende den seneste digitale viden
Dette passer 1-1 med vores DNA og målsætning i Ambition, så vi kan ikke få en bedre anerkendelse.
Men ud over denne ’ananas i egen juice’ forklædt som tak, er der spændende konklusioner i årets MyImage analyse. Med de 863 deltagende marketingansvarlige er det den største analyse nogen sinde. Så det er svært at betvivle, at konklusionerne rummer reelle tendenser i markedet.
En tendens over de sidste mange år er at de digitale bureauer i stigende grad er en vigtig bureaupartner for annoncørerne. I 2020 overtager de for første gang pladsen som virksomhedernes vigtigste samarbejdspartner fra reklamebureauerne.
De vigtigste valgkriterier er da også forretningsforståelse, evne til at skabe resultater og gode digitale kompetencer.
Når Annoncører vælger bureau er de vigtigste 3 informationskilder:
- Personligt netværk
- Cases
- Faglige seminarer
Så vi vil anbefale dig at se nærmere på Ambitions cases her.
Der er kamp om at være det mest kendte brand blandt digital bureauerne, og hvor Magnetix har lidt under at have skiftet navn til Isobar, så mærker vi også i Ambition, at det er svært at være et nyt brand med under 3 års historie. Ambition ligger nr. 8 på det samlede Brand Position Index i 2020 mod nr 14 i 2019, så der er bestemt stadig lidt at arbejde med, heldigvis kendes vi for de rigtige kompetencer. Læs mere om hvem der topper listen i forhold til Brand Strength hos Markedsføring.
Den samlede MyImage analyse for 2020 kan rekvireres hos MyResearch
Mere viden
Hvordan lærte AI at læse – og hvad betyder det for din markedsføring?
Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
Den ultimative guide til en effektiv strategi for din e-mailmarketing
E-mailmarketing er en af de mest effektive måder at opbygge relationer med kunder, drive trafik til dit website og skabe konverteringer.
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.

Ambition ledelsesteam: Kiki Andersen, Sebastian Ude Jørgensen, Grethe Fugleholm Berg and Jeppe Berggreen/CEO.