Vi har sat strøm til en fantastisk sportssommer
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Sidste år var vi med for første gang, og endda ikke officielt. Dette gav os en forrygende 1. plads som bedste digitale bureau til at skabe resultater og en 3. plads for vores evner til at analysere og anvende data.
I dette års analyse er vi blandt andet:
Men ud over denne ’ananas i egen juice’ forklædt som tak, er der spændende konklusioner i årets MyImage analyse. Med de 863 deltagende marketingansvarlige er det den største analyse nogen sinde. Så det er svært at betvivle, at konklusionerne rummer reelle tendenser i markedet.
En tendens over de sidste mange år er at de digitale bureauer i stigende grad er en vigtig bureaupartner for annoncørerne. I 2020 overtager de for første gang pladsen som virksomhedernes vigtigste samarbejdspartner fra reklamebureauerne.
De vigtigste valgkriterier er da også forretningsforståelse, evne til at skabe resultater og gode digitale kompetencer.
Når Annoncører vælger bureau er de vigtigste 3 informationskilder:
Så vi vil anbefale dig at se nærmere på Ambitions cases her, og husk at tilmelde dig de af vores morgenseminarer som er relevante for dig (i 2019 afholdt vi 20 morgenseminarer).
Der er kamp om at være det mest kendte brand blandt digital bureauerne, og hvor Magnetix har lidt under at have skiftet navn til Isobar, så mærker vi også i Ambition, at det er svært at være et nyt brand med under 3 års historie. Ambition ligger nr. 8 på det samlede Brand Position Index i 2020 mod nr 14 i 2019, så der er bestemt stadig lidt at arbejde med, heldigvis kendes vi for de rigtige kompetencer. Læs mere om hvem der topper listen i forhold til Brand Strength hos Markedsføring.
Den samlede MyImage analyse for 2020 kan rekvireres hos MyResearch
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Hvilken virksomhed drømmer ikke om at kunne forudsige sine kunders adfærd? Med Machine Learning og kundedata er CLV-prædiktion blevet lettere end nogensinde. Mulighederne er mange, og der kan vente guld for enden af ”r-AI-nbuen”.