Vil LLM’er snart erstatte Google? Bliv klogere på hvordan sprogmodeller ændrer måden hvorpå brugere søger og interagerer med brands online.
- Viden
- /
- MyImage 2020 –...
MyImage 2020 – Ambition bedst til at skabe resultater og benytte data
Sidste år var vi med for første gang, og endda ikke officielt. Dette gav os en forrygende 1. plads som bedste digitale bureau til at skabe resultater og en 3. plads for vores evner til at analysere og anvende data.
I dette års analyse er vi blandt andet:
#1 til at skabe resultater
#1 til at analysere og anvende data
#3 til at anvende den seneste digitale viden
Dette passer 1-1 med vores DNA og målsætning i Ambition, så vi kan ikke få en bedre anerkendelse.
Men ud over denne ’ananas i egen juice’ forklædt som tak, er der spændende konklusioner i årets MyImage analyse. Med de 863 deltagende marketingansvarlige er det den største analyse nogen sinde. Så det er svært at betvivle, at konklusionerne rummer reelle tendenser i markedet.
En tendens over de sidste mange år er at de digitale bureauer i stigende grad er en vigtig bureaupartner for annoncørerne. I 2020 overtager de for første gang pladsen som virksomhedernes vigtigste samarbejdspartner fra reklamebureauerne.
De vigtigste valgkriterier er da også forretningsforståelse, evne til at skabe resultater og gode digitale kompetencer.
Når Annoncører vælger bureau er de vigtigste 3 informationskilder:
- Personligt netværk
- Cases
- Faglige seminarer
Så vi vil anbefale dig at se nærmere på Ambitions cases her.
Der er kamp om at være det mest kendte brand blandt digital bureauerne, og hvor Magnetix har lidt under at have skiftet navn til Isobar, så mærker vi også i Ambition, at det er svært at være et nyt brand med under 3 års historie. Ambition ligger nr. 8 på det samlede Brand Position Index i 2020 mod nr 14 i 2019, så der er bestemt stadig lidt at arbejde med, heldigvis kendes vi for de rigtige kompetencer. Læs mere om hvem der topper listen i forhold til Brand Strength hos Markedsføring.
Den samlede MyImage analyse for 2020 kan rekvireres hos MyResearch
Mere viden
E-handelsanalysen 2025: Når betalte medier koster mere, og konkurrencen spidser til
Hvordan vinder danske webshops i en tid med dyrere annoncer og global konkurrence? Få de vigtigste indsigter fra Dansk Erhvervs E-handelsanalyse 2025.
Google Ads: Vores søgeadfærd har ændret sig. Hvad betyder det for din annoncering?
Søgeadfærden på Google har ændret sig markant. I dag skriver vi hele sætninger og spørgsmål – og det udfordrer den klassiske tilgang til Google Ads. Er din strategi klar til at følge med?
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.
