Vi har sat strøm til en fantastisk sportssommer
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
I Markedsføring kunne man læse følgende om året AEA:
Juryen ved Advertising Effectiveness Award 2020 har udpeget de 20 cases, der er med i finalefeltet i kampen om titlen som årets mest effektive kampagne. Og juryformand, Jan Vendelbo, Managing Director Spies A/S og Head of Brand & Marketing Nordic Leisure Travel Group, er ikke i tvivl:
“Det er et virkelig stærkt felt, vi har i år. Der er bred enighed i juryen om, at niveauet har været højt de senere år, og det har coronakrisen tydeligvis ikke ændret på. Snarere tværtimod. Jeg synes for det første, vi begynder at se en udligning, når det gælder antallet af kommercielle cases og de mere holdnings- og adfærdsprægede cases. Der er et rigtig godt mix i år”, siger han. Og så er der ros til case-forfatterne: ”Sløret løftes for mange flere detaljer, og det er vi glade for i juryen. Og selvom det er en effektpris, så glæder vi os særligt, når effekten er pakket ind i verdensklasse-kreativitet.”
Også antallet af indsendte cases har været højere end vanligt, oplyser Luise Schärfe, Senior udviklingskonsulent hos Kreativitet & Kommunikation, der står bag AEA.
– Vi har i år fået hele 42 indsendelser til AEA. Det er det højeste antal i fem år, og det er vi naturligvis stolte af, siger hun til Markedsføring.
Årets udgave af AEA løber af stablen den 26. november, men ganske som flere andre af årets awardshows – nationale som internationale – så har coronakrisen også her spændt ben for de vanlige festligheder. “På grund af COVID-19 er det ikke muligt for os at samle branchen til vores årlige awardshow i Børssalen, som vi plejer,” siger Luise Schärfe og tilføjer: “Derfor bliver Advertising Effectiveness Award 2020 i år afholdt online.”
Kundeteamet fra Ambition vil sidde klar på en god restaurant i indre by og følge slagets gang på storskærm – med krydsede fingre for at vinde en pris på denne særlige aften. Man kunne jo blive positivt overrasket!
Læs mere om AEA her – mød 2020-juryen her – og se et kort uddrag af Ældre Sagens case her.
Danske Licens Spil sætter strøm til et væld af spændende, digitale udfordringer under bl.a. fodbold-EM denne sommer.
Hvilken virksomhed drømmer ikke om at kunne forudsige sine kunders adfærd? Med Machine Learning og kundedata er CLV-prædiktion blevet lettere end nogensinde. Mulighederne er mange, og der kan vente guld for enden af ”r-AI-nbuen”.