Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
- Insights
- /
- Har I styr...
Har I styr på jeres data – efter 1. april?
Hvis I ikke gør noget, vil I fra den 1. april kun have begrænset adgang til data i Google Analytics og Google Ads.
Det kan lyde som den rene dommedag for jeres Google-annoncering, men i stedet for løftede pegefingre, vil vi hellere pege jer i retning af en løsning:
Google Consent Mode V2
Google Consent Mode V2 er Googles nye metode til at håndtere samtykke og dele data med Google. Så få styr på det. Nu.
Helt kort vil I som annoncør primært miste to ting, hvis ikke I foretager jer noget:
- Muligheden for at lave remarketing
- Adgang til modellerede data om de besøgende der siger nej tak til cookies (det skønnes på tværs af brancher at 30-50% siger nej tak til cookies)
Serverside-løsning
Skal I fremover have adgang til mest muligt data, anbefaler vi også stærkt, at I får opsat en serverside-løsning. Serverside sikrer nemlig følgende:
- Øget mængde af konverteringsdata for platforme som Facebook, LinkedIn, Google Ads, Bing og Google Analytics 4.
- Forlængelse af levetiden for cookies, hvilket forbedrer vores remarketing muligheder.
- Bedre muligheder for at overholde kravene i GDPR.
- Undgå at miste indsigter på grund af Tracking Prevention og sletning af cookies.
- Hurtigere indlæsningstider på hjemmesiden, hvilket kan føre til en bedre organisk placering i søgeresultaterne og øget konverteringsrate.
Samlet set anbefaler vi altså:
- At I implementerer Google Consent Mode V2 sammen med en kompatibel cookievæg.
- At I skifter jeres tracking-setup til en serverside-løsning ved hjælp af Stape og Google Tag Manager.
Bedre dataindsigt = bedre annonce-performance!
Hvad koster det?
Det korte svar er, at det bliver dyrt i mistede data og dermed mistede konverteringer, hvis I ikke gør noget.
Det konkrete svar er, at vi kan tilbyde opsætning og implementering af både Google Consent Mode V2 og serverside-tracking inden for en ramme på cirka 20 timer afhængig af domæneomfang. Hertil kommer en mindre månedlig abonnementsudgift (typisk 50-100 USD) for værktøjet fra Stape.
Vores medie-team er naturligvis klar til at uddybe og hjælpe jer med at foretage de rigtige valg samt komme med et præcist timeestimat for opgavens omfang.
Kontakt
Kiki Andersen
Head of Performance marketing
ka@ambition.dk
Mere viden
Nyt fra Meta: Få mere ud af dit marketingbudget med ny målretningsmulighed
Meta introducerer en ny målretningsmulighed, der gør det muligt at optimere kampagner mod inkrementelle konverteringer.
Få visualiseret og beskrevet dine kunder som Persona
Optimer din forretning med persona og forstå dine kunders forskellige behov. Hvor er de væsentlige forskelle mellem jeres kunder – og hvornår siger vi hvad til hvem?