Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
- Insights
- /
- Dynamisk remarketing
Dynamisk remarketing
Et eksempel på Dynamisk Remarketing:
Jytte på 20 år har været på dadada.dk og kigget på en lækker hvidprikket kedel.
Hun køber den ikke!
Efterfølgende bliver Jytte præsenteret for en annonce på Display-netværket fra netop dadada.dk – og selvfølgelig med nøjagtig den samme flotte kedel.
Siden sit første besøg på hjemmesiden har Jytte nu haft tid til at tænke lidt over tingene og er blevet enig med sig selv om, at hun nu vil have den kedel.
Bestem selv hvem der skal se dine dynamiske annoncer
Der er mange muligheder for, hvem du kan målrette imod.
Et par af standardmulighederne for målretning ved dynamisk remarketing er brugere, der tidligere har købt hos dig eller brugere, som har kigget på specifikke produkter.
Du kan også selv lave målretninger.
Et eksempel kunne være at målrette mod alle brugere, der har været inde og kigge på et udvalgt brands produkter.
Det er vigtigt at komme i gang med dynamisk remarketing
Overordnet er det vigtigt at huske på, at jo før du får lavet en eller flere målretninger, desto bedre.
Det er nemlig først fra det øjeblik, hvor du får oprettet en målretningsliste og lagt koden på din side, at listen begynder at vokse.
For at komme i gang skal du have en Google Merchant Center-konto, som er linket til din AdWords-konto samt et funktionsdygtigt produktfeed. Selvom du ikke har en Google Merchant Center-konto, kan vi også hjælpe dig, da vi har god erfaring med at oprette både Merchant Center og dynamisk remarketing-kampagner i AdWords for vores kunder. Derudover skal der implementeres koder, som angiver overfor Google præcis hvad, hvem har set.
Slutteligt bør det også nævnes, at hvis du ikke allerede har en Google Shopping-kampagne i AdWords, så har vi også sat det op for mange af vores kunder – og med gode resultater til følge.
Mere viden
Nyt fra Meta: Få mere ud af dit marketingbudget med ny målretningsmulighed
Meta introducerer en ny målretningsmulighed, der gør det muligt at optimere kampagner mod inkrementelle konverteringer.
Boost din Black Friday-strategi med vores syv bedste råd
Med disse råd i tankerne er du godt rustet til at skabe en solid strategi for Black Friday.