Vi er fusioneret med NexusOne og er nu Nexus Ambition.

Indbygget i vores nye navn – Nexus Ambition – ligger både et løfte om, at vi vil tage det bedste og kendte med fra henholdsvis Ambition og NexusOne, og samtidig en ambitiøs vision om, at vi vil være Danmarks stærkeste data- og tech-fokuserede digitale bureau. Intet mindre.

Vi vil sammen være 75 digitale talenter og specialister, og vi vil dække alle relevante discipliner, når det handler om at omsætte data til resultater, skabe reelle digitale forandringer, levere kreative brandfortællinger og stærke digitale kampagner.

Vi er fusioneret med NexusOne og er nu Nexus Ambition. Læs mere.



  1. Forside
  2. /
  3. Formater

 

Online formater

 

Der er mange muligheder for kreative formater, når du annoncerer online. Men der er også en række krav og specs, der skal overholdes for, at du får annoncen godkendt. I Ambition elsker vi digital annoncering, og vil derfor gerne hjælpe dig med en oversigt over og en guide til, hvad der kræves for at få luft under vingerne på annonceringen.

 
 
 
 

På denne side får du derfor en fuld oversigt over formater for billeder og videoer til de forskellige kanaler. Udover at der visuelt er nogle krav, så er det vigtigste punkt, hvor stor filen er. Der er ingen gradbøjninger, så overholdes filstørrelsen ikke, afviser Google eller Facebook annoncen.

Hvis du har spørgsmål til formaterne, eller til hvordan du får mest ud af din online annoncering, så tøv ikke med at tage fat i os – vi elsker at skabe resultater.

 
 
 

Facebook

Stills

News Feed

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1200x1200px, 1:1

Stories

  • Brødtekst: Ingen tekst
  • Headline: Ingen tekst
  • Link beskrivelse: Ingen tekst
  • Format: 9:16, 1080x1920 px

Video

News Feed

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1200x1200px, 1:1
  • Videolængde: 15 sekunder

Stories

  • Brødtekst: Ingen tekst
  • Headline: Ingen tekst
  • Link beskrivelse: Ingen tekst
  • Format: 9:16, 1080x1920 px
  • Videolængde: 10 sekunder

Instagram

Stills

News Feed

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1200x1200px, 1:1

Stories

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: Ingen tekst
  • Link beskrivelse: Ingen tekst
  • Format: 9:16, 1080x1920px

Video

News Feed

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: 40 tegn
  • Link beskrivelse: 30 tegn
  • Format: 1200x1200px, 1:1
  • Videolængde: 15 sekunder

Stories

  • Brødtekst: 125 tegn
  • Headline: Ingen tekst
  • Link beskrivelse: Ingen tekst
  • Format: 9:16, 1080x1920px
  • Videolængde: 10 sekunder

Google Ads

Stills

Banner størrelser

Vi anbefaler minimum følgende størrelser:

  • 160 x 600 px
  • 300 x 250 px
  • 320 x 100 px
  • 336 x 280 px
  • 728 x 90 px
  • 930 x 180 px

 

Krav til banner

Filetype: GIF, JPG eller PNG

Max størrelse: 150kb

Animationslængde og -hastighed for gif-annoncer:

  • Animationslængden må maksimalt være 30 sekunder
  • Animationer kan loopes, men de skal stoppe efter 30 sekunder
  • Afspilningshastigheden skal være under 5 FPS

HTML5

Banner størrelser

Vi anbefaler minimum følgende størrelser:

  • 160 x 600 px
  • 300 x 250 px
  • 320 x 100 px
  • 336 x 280 px
  • 728 x 90 px
  • 930 x 180 px

 

Krav til banner

Filetype: HTML5

Max størrelse: 150kb

Animationslængde og -hastighed:

  • Animationslængden må maksimalt være 30 sekunder
  • Animationer kan loopes, men de skal stoppe efter 30 sekunder

Responsive Ads

Billede størrelser
Liggende format: 1.91:1. Billedet skal være større end 600 x 314 px
Kvadrat: 1:1. Billedet skal være 300 x 300 px
Max størrelse: 150kb
Logo: Både en kvadratisk og liggende udgave

Det er muligt at uploade 5 billeder i hvert format. Jo flere billeder vi kan give Google, jo bedre er sammensætningsmulighederne for algoritmen.

Billederne bør være uden tekst og CTA, da dette tilføjes i kampagneopsætningen.

Det er også muligt at tilføje en video til kampagnen, som understøtter billederne godt. Formatet skal være 16:9, ligesom ved YouTube-kampagner.

Her anbefales det at være samme budskab som i billederne og teksterne.

 

Tekst til billederne
Der tilknyttes altid tekst til billederne, enten med kort eller længere tekst. Disse hedder hhv. titler og beskrivelser. Teksterne har nogle begrænsninger i antal og længde.

Tekstbegrænsninger:
Kort titel: 5 stk. af max 30 tegn; Google anbefaler dog 25 tegn.

Lang titel: 1 stk. af max 90 tegn.

Beskrivelse: 5 stk. af max 90 tegn.

YouTube

Video

Anbefalet opløsning og billedformat:

  • 2160p: 3840 x 2160
  • 1440p: 2560 x 1440
  • 1080p: 1920 x 1080
  • 720p: 1280 x 720
  • 480p: 854 x 480
  • 360p: 640 x 360
  • 240p: 426 x 240

Understøttede YouTube-filformater:

  • .MOV
  • .MPEG4
  • .MP4
  • .AVI
  • .WMV
  • .MPEGPS
  • .FLV
  • 3GPP
  • WebM
  • DNxHR
  • ProRes
  • CineForm
  • HEVC (h265)

Trueview Ads

Din videoannonce afspilles før, under eller efter andre videoer. Efter fem sekunder har seeren mulighed for at springe annoncen over.

Minimal længde: 12 sekunder (men gerne over 30 sekunder)

Maksimal længde: Vi anbefaler en længde på under tre minutter.

 

Companion banner

Det anbefales at lave et ledsagende banner i 300×60 px og 300×250 px

Max fil størrelse 150 kB

Bumper Ads

6 sek eller kortere

Afspilles før, under eller efter en anden video

Seerne har ikke mulighed for at springe annoncen over

LinkedIn

Tekstannoncering (højre side og i top)

Tekst

Overskrift: Max 25 tegn (inkl. mellemrum)

Beskrivelse: Max 75 tegn (inkl. mellemrum)

 

Billede

Billeder er valgfrie

Størrelse: 50x50px

 

Placering

Tekstannoncer vises i forskellige størrelser:

  • 300x250
  • 17x700
  • 160x600
  • 728x90
  • 496x80

Sponseret indhold

Billede

Størrelse på miniaturebillede: 1.91:1 (1200×627)

Billede skal være mere end 400 pixels i bredden

Max størrelse ved manuel billedupload: 5 MB

Anbefalet PPI (pixels pr. tommer): 72

Understøttede filtyper ved manuel billedupload: JPG, GIF, PNG

Animerede GIF-filer accepteres ikke.

 

Introduktionstekst

Højst 150 tegn for at undgå afkortning på de fleste enheder (mindre smartphones kan afkorte yderligere).

På computere kan der højst vises 600 tegn, men teksten afkortes ved ca. 150 tegn og viser “…se mere” for at vise hele teksten

 

Destinationssidens web-adresse

Tegnene regnes med i introduktionsteksten, så LinkedIn foreslår, at du bruger 150 tegn eller mindre i din introduktionstekst, inklusive web-adressen

Alle web-adresser skal have præfikset “http://” eller “https://”

Web-adresser, der er længere end 23 tegn, afkortes af LinkedIn

Display annoncering

Regioner: globalt

Mål: 300x250px

IAB-navn: Mellemstor rektangel

Filtyper: HTML5 – skal udnytte tredjepartsteknologi til GIF-, JPG- og PNG-formater

Max størrelse:

  • HTML5: 200 kb
  • Andet: 40 kb

Animationsgrænse: 15 sek for automatisk afspilning i videokvalitet, ellers 30 sekunder.

Lyd: Skal startes ved brugerklik på tydeligt ikon eller relevant tekst og al lyd skal være slået fra/afbrudt ved start på animation.

Der kræves nu SSL-funktionalitet: LinkedIn kræver, at der anvendes en sikker forbindelse (https) ved anmodning om annoncer, kreative ressourcer og sporingselementer.

Video

Længde: 3-30 sek.

Fil størrelse:  75 kb - 200 mb

Filtype: mp4

Frame rate: færre end 30 fps

 

Banner størrelser

Landscape – 16:9 aspect ratio (1.78):

  • min: 640 x 360px
  • max: 1920 x 1080px

Square – 1:1 aspect ratio (1)

  • min: 360 x 360px
  • max: 1920 x 1920px

Vertical – 9:16 aspect ratio (0.5652)

  • min: 360 x 640px
  • max: 1080 x 1920px

 

Vi anbefaler at videoer er kvadratisk i størrelsen 1080 x 1080px.

LUK