
Finalist
Morfars.dk har en stærk markedsposition, når det gælder fjernstyret legetøj som biler, både og droner. Det gjorde det ikke mere simpelt at øge omsætningen, og Ambition lavede derfor en plan for analyse, tech setup og indsatser.
Finalist
Finalist
Indledningsvis profilerede og analyserede vi køberne, ikke blot samlet set, men også ift. RFM frekvens. RFM omhandler brugernes antal køb, dage siden sidste køb samt hvor meget der samlet er købt for.
Der var potentiale i at øge genkøbsraten og fokus blev derfor en automatiseret indsats, med udgangspunkt i Google Cloud, Google BigQuery, data fra Shopify, Google Analytics samt 3. parts data. Det tekniske fundament blev etableret, kundens RFM score opdateret dagligt, og dashboard viser automatisk profil på de forskellige segmenter og ikke mindst forskellen i både profil og trafikkilde for førstegangskøbere samt de loyale tilbagevendende.
Data og analyser er fantastiske, men effekten ses først for alvor, når det aktiveres. I efteråret 2019 blev der derfor igangsat segmenterede indsatser med udgangspunkt i det automatiske setup. Bl.a. gav viden om brugernes relation til shoppen mulighed for at byde mere aggresivt på upper funnel fraser, og en fokuseret og målrettet display indsats gav resultater, som sjældent set før.
Udover segmenteret indsatser overfor tidligere kunder blev data også brugt til at aktivere lignende brugere – igen segmenteret ift. kundens relation og loyalitet overfor Morfars.
Resultaterne var fantastiske, og salget via Google Ads indsatser blev næsten fordoblet med blot 7,5% øget spend, set ift. samme periode året før.
89,5% højere omsætning
76% højere ROAS
Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition
Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.
Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.
Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.
Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.
At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.
Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!