home var first-mover pรฅ at bevรฆge sig ind i den nye markedssituation pรฅ ejendomsmarkedet. Sammen udviklede vi en datadrevet indsats, der bรฅde blev prisvinder og skabte masser af merforretning til home.
Kundekapring
home
Kundekapring โ Guldvinder ECHO Awards
Spillereglerne pรฅ det danske ejendomsmarked รฆndrede sig i 2014, hvor det for fรธrste gang i nyere tid blev lovligt for ejendomsmรฆglere at kontakte de boligejere, som havde sat deres bolig til salg hos en anden mรฆgler. Ejendomsmรฆglerkรฆden home รธnskede at fรฅ stรธrst muligt udbytte af denne mulighed og kom til Ambition for at lรฆgge den rette strategi.
Effektiv brug af realtime-data
Med udgangspunkt i indsigtsanalyse af mรฅlgruppen og hussalgsprocessen skabte vi en strategi for et individualiseret dialogprogram, som effektivt brugte realtime-data om liggetid for boliger, der var sat til salg pรฅ boligsiden.dk. Dermed kunne vi tappe ind i salgsprocessen og sikre, at vi kunne kommunikere til den rigtige husstand med det helt rigtige budskab pรฅ det helt rigtige tidspunkt.

Dialogprogrammet var primรฆrt drevet gennem direct mails, hvor vi personaliserede alle budskaber ud fra data om husstanden, salgsprocessen mv. Samtidig fulgte vi op med en digital understรธttende indsats.
Resultater
Programmet kรธrte i tre รฅr og sikrede home lรธbende dialog med mange af konkurrenternes kunder. Der blev skabt en lang rรฆkke salgsdialoger og tusindvis af nye kunder, som home kunne kapre fra konkurrenterne direkte som resultat af 1:1- kampagnen.
ROI
Samlet ROI = 42 (mรฅlt i gennemsnitlige bruttoindtรฆgter ved salg).
Awards
Guldvinder af ECHO Awards 2015 i kategorien "Financial Products and Services".