1. Cases
  2. /
  3. Fibia: Fibervej

'Fibervej' er historien om, hvordan Fibia lykkedes med at รฆndre perceptionen af den vรฆrdi, fibernet kan tilfรธre en husstand. Vel at mรฆrke over for en mรฅlgruppe, der tidligere havde vรฆret eksponeret for et tilbud om fibernet, men ikke havde et erkendt behov for lynhurtigt internet. Udfordringen blev ikke mindre af, at disse โ€late moversโ€ tilsyneladende trivedes med flow-tv og internetforbindelser af รฆldre dato. Sรฅ der var brug for en ny tilgang og en ny strategi.

Fibervej

Fibia

Datadrevet, engagerende univers med glimt i รธjet.

Ved hjรฆlp af forbrugerklassifikation, Mosaic, og en rรฆkke offentlige datakilder, berigede vi alle husholdningsdata i Fibias markedsomrรฅde og fik indgรฅende kendskab til mรฅlgruppens adfรฆrd og fysiske adressepunkt. Vi opdagede ogsรฅ en forskel i boligsalget, hvor provenuet i boliger med fibernet lรฅ 5-14 % hรธjere og blev solgt op til 60 dage hurtigere end boliger uden fibernet fra Fibia.ย 

Med afsรฆt i disse nye indsigter udviklede vi det kreative koncept, โ€œFibervejโ€. Det tidligere teknologifokus blev erstattet af en underholdningsbetonet tilgang til vรฆrdiskabelsen i et animeret univers af huse, der hver har sin egen personlighed og sit eget forhold til fibernet. Universet blev rullet bredt ud i alle kommunikationskanaler fra Youtube-videoer, Facebook-annoncering og i DM-indsatser over for bรฅde husejere, sommerhusejere og ejerlejlighedsejere โ€“ og det virkede!

Ny og succesfuld platform for abonnementssalg

Med โ€œFibervejโ€ fik vi nedbrudt de mentale barrierer i forhold til fibernet og skabt en ny brand perception hos en mรฅlgruppe, der ikke tidligere havde reageret pรฅ Fibias salgskampagner.

Sรฅ med kampagnen er der skabt en ny og succesfuld platform for tilgang af nye abonnenter hos en af de vรฆsentligste aktรธrer i markedet for lynhurtigt internet. Og โ€œFibervejโ€? Ja, den er der fortsat masser af liv pรฅ โ€“ med nye historier og nye huse, der overbeviser boligejere om vรฆrdien af fibernet fra Fibia med et smil!

Kampagnernes enorme succes var bygget pรฅ den omfattende brug af data og kundeindsigt. Det blev en markant gamechanger for Fibia iย et always-on, omnichannel kreativtย koncept med bรฅde en stรฆrk fรธlelsesmรฆssig indflydelse og en historiefortรฆlling, der รธgedeย forstรฅelsenย forย fibernet. Sammenlignet med tidligere kampagner lykkedes det os at รธge det direkte salgย ganske massivt!โ€

Jeanne Kneis, Marketing Koordinator

Fibia

Resultater

Sammenlignet med kampagner fra รฅret fรธr lykkes det โ€Fibervejโ€ massivt at รธge det direkte salg.

ร˜get salg

Salget blev รธget med ikke mindre end 238 %.

Mindre mediebudget

De imponerende resultater blev skabt med et mediaspend, der kun udgjorde 73 % af รฅret fรธr.

Awards

Kampagnen vandt 2x bronze ved The International Echo Award 2021 for โ€œTechnology and Communicationโ€ og โ€œBest Customer Acquisition Campaignโ€.

Stรธrre reach

Med en mรฅlrettet, datadrevet tilgang nรฅede vi 220 % flere i mรฅlgruppen.