1. Forside
  2. /
  3. Nyhed
  4. /
  5. AEA 2020: For...

AEA 2020: For andet år i træk er Ambition en del af det fine selskab

Vi kan sammen med 20 annoncører og 16 bureauer glæde os over at have fundet vej til finalen ved årets Advertising Effectiveness Award (AEA).

19.11.20

Sammen med Ældre Sagen har vi indstillet vores case "Blev du overrasket?" – og igen har vi været så heldige og dygtige, at vi er kommet gennem nåleøjet og på shortlisten.

I Markedsføring kunne man læse følgende om året AEA:
Juryen ved Advertising Effectiveness Award 2020 har udpeget de 20 cases, der er med i finalefeltet i kampen om titlen som årets mest effektive kampagne. Og juryformand, Jan Vendelbo, Managing Director Spies A/S og Head of Brand & Marketing Nordic Leisure Travel Group, er ikke i tvivl:

“Det er et virkelig stærkt felt, vi har i år. Der er bred enighed i juryen om, at niveauet har været højt de senere år, og det har coronakrisen tydeligvis ikke ændret på. Snarere tværtimod. Jeg synes for det første, vi begynder at se en udligning, når det gælder antallet af kommercielle cases og de mere holdnings- og adfærdsprægede cases. Der er et rigtig godt mix i år”, siger han. Og så er der ros til case-forfatterne: ”Sløret løftes for mange flere detaljer, og det er vi glade for i juryen. Og selvom det er en effektpris, så glæder vi os særligt, når effekten er pakket ind i verdensklasse-kreativitet.”

Også antallet af indsendte cases har været højere end vanligt, oplyser Luise Schärfe, Senior udviklingskonsulent hos Kreativitet & Kommunikation, der står bag AEA.
– Vi har i år fået hele 42 indsendelser til AEA. Det er det højeste antal i fem år, og det er vi naturligvis stolte af, siger hun til Markedsføring.

Torsdag den 26. november bliver vinderne fundet

Årets udgave af AEA løber af stablen den 26. november, men ganske som flere andre af årets awardshows – nationale som internationale – så har coronakrisen også her spændt ben for de vanlige festligheder. “På grund af COVID-19 er det ikke muligt for os at samle branchen til vores årlige awardshow i Børssalen, som vi plejer,” siger Luise Schärfe og tilføjer: “Derfor bliver Advertising Effectiveness Award 2020 i år afholdt online.”

Kundeteamet fra Ambition vil sidde klar på en god restaurant i indre by og følge slagets gang på storskærm – med krydsede fingre for at vinde en pris på denne særlige aften. Man kunne jo blive positivt overrasket!

Læs mere om AEA her – mød 2020-juryen her – og se et kort uddrag af Ældre Sagens case her.