Vi har samlet de vigtigste B2C-trends, der kommer til at præge din marketing- og e-mailindsats i år – og hvordan du konkret bruger dem.
- Viden
- /
- Få styr på...
Få styr på dit Google Merchant Center
Når du søger efter en vare i Google, får du annoncer med billeder i som disse:
Google tager brugerens søgning efter en kaffemaskine, kigger hos en lang række forskellige annoncører og finder de resultater, der matcher søgningen bedst.
Det kender du allerede fra AdWords – det nye er, at der er billeder og priser med i resultaterne. Annoncerne kaldes for Google Shopping-annoncer.
Når det kommer til billedannoncerne, er der behov for, at du giver Google information om dine produkter, så Google har noget at søge i.
Det gør du ved at uploade en fil med oplysninger om alle dine varer – et såkaldt produkt-feed.
Stedet, hvor du uploader dit feed, hedder Google Merchant Center.
Så for at komme i gang med Google Shopping kræver det, at du får lavet et feed, og at du opretter et Merchant Center til din shop samt kobler dit Merchant Center og din AdWords konto sammen.
Opret et feed i Google Merchant Center
De fleste større shopsystemer har muligheden for shopping-feeds som en automatisk funktion, du bare kan aktivere.
Andre shoppingsystemer kræver, at du køber et plugin til din shop, som kan lave et feed til dig. Feedet består typisk af et link til en fil, hvor dine varer ligger med de oplysninger, som Google kræver for, at dit feed godkendes.
Kom godt i gang med Google Merchant Center
Log ind på google.dk/merchants med den e-mailadresse, du bruger i din AdWords-konto.
Når du er logget ind der, skal du:
- Oprette et nyt feed
- Indsætte det feed der kommer fra din shop
- Knytte dit Merchant Center og din AdWords sammen
- Fortælle dit Merchant Center hvor tit du gerne vil have, at den skal hente feedet fra din shop – vi anbefaler at sætte den til at hente feedet hver nat.
Når dit feed er godkendt af Google efter 2-3 arbejdsdage, er du i gang og kan oprette en Shopping-kampagne på din AdWords-konto.
Vi anbefaler, at du jævnligt tjekker dit Merchant Center, da Google her fortæller, om der er fejl i dit feed.
Er der fejl, skal du hurtigst muligt rette dem, da du risikerer, at Google suspenderer dit feed, hvis det ikke lever op til Googles krav.
Skal du have hjælp til opsætning af et Google Merchant Center, har vi i Ambition allerede erfaringer fra en lang række kunder, og vi vil med glæde også hjælpe dig.
Mere viden
Hvordan lærte AI at læse – og hvad betyder det for din markedsføring?
Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
Den ultimative guide til en effektiv strategi for din e-mailmarketing
E-mailmarketing er en af de mest effektive måder at opbygge relationer med kunder, drive trafik til dit website og skabe konverteringer.
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.

Ambition ledelsesteam: Kiki Andersen, Sebastian Ude Jørgensen, Grethe Fugleholm Berg and Jeppe Berggreen/CEO.