Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
- Insights
- /
- Få styr på...
Få styr på dit Google Merchant Center
Når du søger efter en vare i Google, får du annoncer med billeder i som disse:
Google tager brugerens søgning efter en kaffemaskine, kigger hos en lang række forskellige annoncører og finder de resultater, der matcher søgningen bedst.
Det kender du allerede fra AdWords – det nye er, at der er billeder og priser med i resultaterne. Annoncerne kaldes for Google Shopping-annoncer.
Når det kommer til billedannoncerne, er der behov for, at du giver Google information om dine produkter, så Google har noget at søge i.
Det gør du ved at uploade en fil med oplysninger om alle dine varer – et såkaldt produkt-feed.
Stedet, hvor du uploader dit feed, hedder Google Merchant Center.
Så for at komme i gang med Google Shopping kræver det, at du får lavet et feed, og at du opretter et Merchant Center til din shop samt kobler dit Merchant Center og din AdWords konto sammen.
Opret et feed i Google Merchant Center
De fleste større shopsystemer har muligheden for shopping-feeds som en automatisk funktion, du bare kan aktivere.
Andre shoppingsystemer kræver, at du køber et plugin til din shop, som kan lave et feed til dig. Feedet består typisk af et link til en fil, hvor dine varer ligger med de oplysninger, som Google kræver for, at dit feed godkendes.
Kom godt i gang med Google Merchant Center
Log ind på google.dk/merchants med den e-mailadresse, du bruger i din AdWords-konto.
Når du er logget ind der, skal du:
- Oprette et nyt feed
- Indsætte det feed der kommer fra din shop
- Knytte dit Merchant Center og din AdWords sammen
- Fortælle dit Merchant Center hvor tit du gerne vil have, at den skal hente feedet fra din shop – vi anbefaler at sætte den til at hente feedet hver nat.
Når dit feed er godkendt af Google efter 2-3 arbejdsdage, er du i gang og kan oprette en Shopping-kampagne på din AdWords-konto.
Vi anbefaler, at du jævnligt tjekker dit Merchant Center, da Google her fortæller, om der er fejl i dit feed.
Er der fejl, skal du hurtigst muligt rette dem, da du risikerer, at Google suspenderer dit feed, hvis det ikke lever op til Googles krav.
Skal du have hjælp til opsætning af et Google Merchant Center, har vi i Ambition allerede erfaringer fra en lang række kunder, og vi vil med glæde også hjælpe dig.
Mere viden
Nyt fra Meta: Få mere ud af dit marketingbudget med ny målretningsmulighed
Meta introducerer en ny målretningsmulighed, der gør det muligt at optimere kampagner mod inkrementelle konverteringer.
Få visualiseret og beskrevet dine kunder som Persona
Optimer din forretning med persona og forstå dine kunders forskellige behov. Hvor er de væsentlige forskelle mellem jeres kunder – og hvornår siger vi hvad til hvem?