Ny målretning til Facebook begivenheder: Det skal du vide

Facebook begivenheder

Facebook udruller en mere avanceret målretning til begivenheder. Det er en inkrementel men god tilføjelse, som Facebooksider kan drage stor fordel af. Her får du en gennemgang af den nye funktion, og ideer til hvordan du kan anvende dem i din annoncering. 

Facebooks begivenheder så dagens lys i 2009 – tre år efter Facebooks fødsel. Facebooks begivenheder giver mulighed for at samle interesserede til en bestemt begivenhed og skabe et samlingspunkt for begivenheden.

For mange Facebooksider er det i annonceringsøjemed oplagt at målrette eller udelukke dem, der har svaret på en bestemt begivenhed. Det kan fx være et koncertsted, der har målrettet dem, der har angivet, at de var ‘interesseret’ i en bestemt koncert, og efterfølgende har koncertstedet forsøgt at sælge billetter (remarketing). Nu bliver målretningen endnu mere sofistikeret.

Opdatering af Facebook begivenheder – skræddersy din kommunikation

Nu er det muligt at målrette folk, som ikke bare har været interesseret i én begivenhed, men i flere eller alle begivenheder, som er tilknyttet din side. Det betyder, at du kan skabe en betydelig større målgruppe, men også – og vigtigst af alt – en mere kvalificeret målgruppe.

Du kan nu:

  • målrette brugere som enten har svaret ‘interesseret’, ‘deltager’ eller begge grupper samtidigt
  • målrette dem der har svaret på en specifik begivenhed eller flere begivenheder – helt op til 180 dage tilbage
  • inkludere og udelukke bestemte begivenheder fra målretningen

Det giver mulighed for at udarbejde mere specifik kommunikation til helt bestemte målretninger, og skabe langt bedre resultater.

Sådan kan du bruge det:

Tager vi eksemplet med et koncertsted, der sælger billetter, har du nu mulighed for at gøre følgende i dette scenarie: En bruger tilkendegiver, at hun er interesseret i en Rolling Stones-koncert.

  • Brugeren har ikke købt billet: Promover koncerten overfor alle ‘interesserede’ og ‘deltager’ (Du oploader data på alle købere til Facebook, og udelukker køberne, så du undgår at spamme dem)
  • Brugeren køber billet: Promover merchandise eller særlige tilbud på drikkevarer til koncerten
  • Efter koncerten: Bed brugeren om en anmeldelse af koncertstedet, eller promover kommende koncerter med lignende bands
  • Brug data på dine købere, eller dem der har tilkendegivet sig som ‘interesseret’ og ‘deltager’, og skab lookalikemålgrupper: Promover koncerter overfor nye potentielle købere.

Facebooks mere avanceret målretning til begivenheder, er en lille med interessant ændring, som kan være guld værd for de virksomheder, der anvender begivenheder på deres Facebook.

Hvis du er interesseret i at høre mere om Facebook begivenheder, er du velkommen til at kontakte os HER.

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24