1. Forside
  2. /
  3. Indlæg
  4. /
  5. Vinder global pris...

Vinder global pris for bedste integrerede kampagne

Med en dataforstærket hvervekampagne for Sol & Strand strøg Ambition til tops ved årets Global Excellence Awards.

28.03.24

"We were really impressed by this fun and unique campaign! They demonstrated great intelligence in their strategy by exploiting the large demand of the market. Great work…"

…sådan lød juryens begrundelse, for at præmiere kampagnen, der skabte store resultater for Sol & Strand.

Sol & Strand er specialiseret i udlejning af sommerhuse i Danmark. En udfordring i markedet var, at gennem højsæsonen er alle sommerhusene udlejet, så der var potentiale for at øge omsætningen ved at øge mængden af sommerhuse til leje.

Vores hverve-kampagne kombinerede dyb dataindsigt i målgrupperne med en omnichannel-strategi, der omfattede tv, SoMe, display, search samt fysiske direct mails. Det hele bundet sammen i et kreativt univers som skabte tillid hos en skeptisk målgruppe.

Grundlaget for strategien var data for målgrupperne. Vores data scientists kombinerede 1. parts data fra Sol & Strands eksisterende kunder og tilgængelige 3. parts data, der identificerede alle sommerhusejere på det danske marked. Med Machine Learning byggede vi derefter 4 forskellige nøglesegmenter, som var afgørende for strategien.

Den kreative strategi sigtede på at skabe tillid og tryghed hos målgrupperne omkring udlejning. Og dette lykkedes blandt andet gennem en serie på 12 videoer med Per Christiansen, kendt fra TV2 Nyhederne.

Men helt ærligt – så var det Sol & Strands resultater, der gjorde os mest glade. Kampagnen præsterede mere end 3 gange så godt som målsat.


Hvis du vil høre mere så tag fat i Michael Nielsen
Kontaktchef, Performance marketing
mn@ambition.dk
+45 53 66 36 66