AI graver guldet frem blandt kunder og leads
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
…sådan lød juryens begrundelse, for at præmiere kampagnen, der skabte store resultater for Sol & Strand.
Sol & Strand er specialiseret i udlejning af sommerhuse i Danmark. En udfordring i markedet var, at gennem højsæsonen er alle sommerhusene udlejet, så der var potentiale for at øge omsætningen ved at øge mængden af sommerhuse til leje.
Vores hverve-kampagne kombinerede dyb dataindsigt i målgrupperne med en omnichannel-strategi, der omfattede tv, SoMe, display, search samt fysiske direct mails. Det hele bundet sammen i et kreativt univers som skabte tillid hos en skeptisk målgruppe.
Grundlaget for strategien var data for målgrupperne. Vores data scientists kombinerede 1. parts data fra Sol & Strands eksisterende kunder og tilgængelige 3. parts data, der identificerede alle sommerhusejere på det danske marked. Med Machine Learning byggede vi derefter 4 forskellige nøglesegmenter, som var afgørende for strategien.
Den kreative strategi sigtede på at skabe tillid og tryghed hos målgrupperne omkring udlejning. Og dette lykkedes blandt andet gennem en serie på 12 videoer med Per Christiansen, kendt fra TV2 Nyhederne.
Men helt ærligt – så var det Sol & Strands resultater, der gjorde os mest glade. Kampagnen præsterede mere end 3 gange så godt som målsat.
Hvis du vil høre mere så tag fat i Michael Nielsen
Kontaktchef, Performance marketing
mn@ambition.dk
+45 53 66 36 66
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
SEAT casen “Hands on the wheel settles the deal” vandt BRONZE i kategorien Data Science. Lige en af de kategorier hvor vi elsker at være med helt fremme i finalen. Sammen med Ambition valgte SEAT at tage en helt ny vej, ved at benytte en kombination af datadrevet modellering, Machine learning, en stærkt 1:1 tilgang via postale udsendelser og e-mailkommunikation, samt en veltilrettelagt digital kampagne der endte med et øget salg på 371 % blandt dem, der havde modtaget en direct mail, i forhold til dem, der var udenfor målgruppen.