Ny opdatering af Facebook-sider

Facebook lancerer opdatering af sidefaner

Har du en Facebook-side, er du sikkert allerede faldet over den nye opdatering. Du kan dog allerede nu ændre din side så den inkluderer en række nye (og opdaterede) faner til din side.

Disse faner vil du få mulighed for at gøre brug af med opdateringen – nogle i en opdateret og mere avanceret udgave:

Opdateret knap

Med en lokal virksomhedsside, vil du med den opdaterede knap, kunne give kunderne mulighed for på mobilen at reservere en tid hos dig, bestille en vare, sende dig en besked, skrive en anmeldelse mm.. Det gør det lettere for kunden at interagere med dig og din virksomhed direkte via Facebook.

Opdateret knap

Jobs

Med opdateringen bliver det endnu lettere at rekruttere nye medarbejdere. Den nye fane giver mulighed for let at sætte jobopslag op. Mens man udfylder felterne, opdateres der et preview af jobopslaget i højre side af vinduet, så man kan se det endelige opslag.

Evt. sammen med LinkedIn, vil denne funktion kunne give dig endnu mere synlighed, og dermed større chance for at finde den rigtige medarbejder.

Facebookside Jobs

Forretning

Fortæl om de produkttyper din virksomhed tilbyder, levering, returnering samt informationer om brugeroplysninger mv. Inden man gør brug af denne fane, skal der accepteres vilkår og politik for sælgere.

Facebookside Forretning

Anbefalinger

Som noget nyt kan man nu ikke længere give en side stjerner. Med den nye funktion kan man vælge at anbefale en virksomhed eller ej, samtidig med at man begrunder dette.

Anbefalinger

Tilbud

Tilbud er som sådan ikke noget nyt for Facebook-sider, men med den nye opsætning bliver det let at opsætte for sælgeren, og let at finde for brugeren.

Når man vil sætte et tilbud op, gøres det let ved at udfylde et popup-vindue med en række informationer om tilbuddet.

Facebookside Tilbud

Begivenheder

Dette er langt fra en ny funktion, men nu bliver det lettere at sætte begivenheder op, med alle de informationer, der kan kræves af en bestemt begivenhed.

Således er det muligt at udfylde de mest basale informationer om et event, men man kan også tilføje et link til billetsalg, om gæstelisten skal vises eller ej, og sætte indstillinger for, hvem der kan slå opslag op ifm. begivenheden.

Tjenester

Denne fane hører med til Tjenester-skabelonen, og du bør naturligvis kun vælge den, hvis din virksomhed tilbyder forskellige services.

Med fanen kan du vise dine kunder hvilke tjenester du tilbyder, hvad de koster (valgfrit), og varigheden af en tjeneste (valgfrit). Er du fx en massør, som tilbyder flere forskellige typer behandling, kan du altså tilføje disse let og elegant til din side.

Facebookside Tjenester

Aftaler

Denne funktion er på vej, og vil gøre det let for kunder at oprette en aftale med din virksomhed. Man kan overveje, om man hellere vil gøre dette via ens normale aftalesystem, men har man ikke sat sådan et op, er dette en god start.

Med disse ændringer ser Facebook ud til at gøre det endnu lettere for en virksomhed, at vise sig frem på Facebook, ligesom personerne, der besøger din side får flere muligheder for at interagere med dig.

Vi anbefaler dog stadig at have fokus på både SoMe og egen hjemmeside, og få disse til at spille godt sammen.

Claus Christiansen

Claus Christiansen

Claus Christiansen opsætter, monitorerer, optimerer og evaluerer kampagner på Facebook.

Han besidder en samlet pakke af kompetencer indenfor forskellige digitale områder, og arbejder lige så gerne med Facebook-annoncering og kodning af landing pages som med redigering af video og lyd.
Claus Christiansen