Case | home

Kundekapring – Guldvinder ECHO Awards

Spillereglerne på det danske ejendomsmarked ændrede sig i 2014, hvor for første gang i nyere tid blev lovligt for ejendomsmæglere at kontakte de boligejere, som havde sat deres bolig til salg hos en anden mægler. Ejendomsmæglerkæden home ønskede at få størst mulig udbytte af denne mulighed, og kom til Ambition for at lægge den rette strategi.

Med udgangspunkt i indsigtsanalyse af målgruppen og hussalgsprocessen skabte vi en strategi for et individualiseret  dialogprogram, som effektivt brugte realtime-data om liggetid for boliger, der var sat til salg på boligsiden.dk. Dermed kunne vi tappe ind i salgsprocessen og sikre, at vi kunne kommunikere til den rigtige husstand, med det helt rigtige budskab, på det helt rigtige tidspunkt. Dialog programmet var primært drevet gennem direct mails, hvor vi personaliserede alle budskaber udfra data om husstanden, salgsprocessen mv. Samtidig fulgte vi op med en digital understøttende indsats.

Resultater i korte træk

Programmet kørte i 3 år, og sikrede home løbende dialog med mange af konkurrenternes kunder.
Der blev skabt en lang række salgsdialoger og tusindvis af nye kunder som home kunne kapre fra konkurrenterne direkte som resultat af 1:1 kampagnen.

  • Samlet ROI = 42 (målt i gennemsnitlige bruttoindtægter ved salg).