1. Forside
  2. /
  3. Cases
  4. /
  5. DataLøn: Ro i...

Når virksomheder skifter økonomisystem, sker det typisk i slutningen af året. Det timede vi med en kampagne målrettet bogholdere, revisorer og beslutningstagere. Fokus var på de mest almindelige administrative fejl. Fra undersøgelser vidste vi, at det fylder meget – under overfladen. Med kampagnen skabte vi stærke resultater og ro i maven både hos ”Løn-Lone” og Danmarks største leverandør af lønløsninger.

Stærke resultater gav ro i maven

Dataløn

Ro i maven – meget mere end mavefornemmelser.

Bogholderen er i mange virksomheder det administrative omdrejningspunkt, der har styr på alt det med løn og fakturering. Undersøgelser viser, at der sker administrative fejl – og at det under overfladen er det, bogholderen forståeligt nok frygter allermest. Med kampagnen ”Ro i maven” brugte vi den indsigt til at vise, at vi forstår bogholderens udfordringer – og at et skifte til DataLøn kan være vejen til færre fejl.

Solide dataindsigter banede vejen for stærke resultater

I et humoristisk og quizbaseret univers hvor det netop var maver, der kommunikerede om de 7 mest almindelige fejl inden for lønadministration, fik vi øget kendskabet til DataLøn og overgik målsætningen om antallet af permissions. Så det lykkedes at skabe en erkendelse af, at DataLøn forstår kompleksiteten i arbejdet med løn og kan hjælpe med et skifte af økonomisystem.

Effektivt datadrevet medie setup

Med udgangspunkt i målgruppens adfærd og tilgængelige data blev der udarbejdet en digital medieplan. Konceptet blev foldet ud på tværs af kanaler, som alle bidrog til brand activation, lead generering og salg.

Ambition har gennem en årrække været en stærk samarbejdspartner på digital markedsføring. “Ro i Maven” kampagnen var dog første gang, vi for alvor brugte deres samlede kompetencer på tværs af kreativ konceptudvikling og resultatfokuseret eksekvering. Og vi er meget tilfredse med resultatet. Hos Ambition bliver data nemlig ikke kun ved snakken – det bruges aktivt til at skabe resultaterne.

Mette Voigt Jørgensen, Teamlead, Marketing

DataLøn

Resultater

På bare 2 måneder skabte vi stærke resultater og ro i maven både hos ”Løn-Lone” og Danmarks største leverandør af lønløsninger.

Besøg

25.000 unikke besøg til kampagnesiden.

Leads

1.300 kvalificerede leads

Kontakt

+50 % online møder eller telefonsamtaler ift. målsætningen.

Henvendelser

+400 % henvendelser til salgsteamet ift. målsætningen.

Løft

+135 % løft i gennemførte målsætninger og +40% løft i værdi.

Trafik

+130 % brandtrafik ift. målsætningen.