1. Forside
  2. /
  3. Cases
  4. /
  5. EWPA: Whey. For...

En omfattende content-kampagne for European Whey Processors Association (EWPA) gav whey-protein en stærk europæisk stemme – båret af en effektiv shake af kreativt content, sociale medier og SEO.

Whey. For Living. For Life​

European Whey Processors Association

Lancering af en videnskabeligt funderet modvægt til de mange myter på nettet.

Baggrund

Whey-protein – eller valleprotein – er et naturligt mælkeprotein af højeste kvalitet, som bruges i alt fra modermælkserstatning til bodybuilder-shakes.

Men internettet flyder over med uvidenskabelige holdninger om mælk og proteiner, som på sigt kan skade produktet. For at bevare sin stærke markedsposition i fremtiden, besluttede brancheorganisationen European Whey Processors Association (EWPA) at lancere en videnskabeligt funderet modvægt til de mange myter.

Det blev til content-indsatsen Whey. For Living. For Life.

Strategien

For at sikre bred relevans udviklede vi fem forskellige personaer – fra den unge mand, der drømmer om større muskler, til den ældre kvinde, der vil modvirke kroppens forfald.

Budskabet om proteiners effekt på kroppen kan være svært at forstå. Derfor var det vigtigt at skabe content i forskellige sværhedsgrader, så alle kunne være med.

Kommunikationen byggede vi op i tre niveauer. Niveau 1 var målrettet dem, som intet vidste om proteiner på forhånd. Niveau 2 var til dem, der godt vidste, at proteiner er vigtige, men ønskede en dybere viden. Og niveau 3 handlede om, hvordan whey protein bruges i hverdagen. Det sidste niveau var særligt vigtigt for at flytte whey protein væk fra træningslokalet og ind i køkkenskabet hos almindelige familier.

En humoristisk explainer gjorde de svære, videnskabelige facts underholdende og nemme at forstå.
En træningsvideo med et overraskende twist skabte opmærksomhed og præsenterede fordelene for en bred målgruppe.

Løsningen

Som rygrad i kampagnen skabte vi en omfattende content-hub, WheyForLiving.com. Her samlede vi alt vores content – fra det lette og underholdende til det mere krævende. En blanding af videoer, artikler og interaktivt indhold skabte bred relevans for de forskellige målgrupper, og hub’en sikrede vores content lang levetid.

Organisk trafik til hub’en blev sikret gennem en knivskarp SEO-indsats. Derudover rekrutterede vi besøgende gennem målrettet annoncering i sociale medier med skræddersyet content. En influencerkampagne sørgede for at brede budskabet yderligere ud.

Opskriftsvideoer er populært content og passede perfekt i strategien om at lære folk, hvordan man bruger whey-protein i hverdagen.

Resultater

Målet var at oplyse om whey-protein på et videnskabeligt grundlag. Og resultaterne var overvældende. Vores content performede imponerende i sociale medier og trak store mængder trafik til WheyForLiving.com.