

Jensens Bøfhus er en af de største danske restaurantkæder, med mere end 40 restauranter fordelt over Danmark, Norge og Sverige. Koncernen ønskede at udvide og styrke deres brand overfor kunderne – specielt i forhold til restauranternes frokosttilbud.
Jensens Bøfhus ønskede, at udbygge og styrke deres i forvejen stærke brand samtidig med, at salget skulle øges. Vi udarbejdede en digital marketing strategi med udgangspunkt i YouTube og Display annoncering, hvorved Jensens Bøfhus hurtigt kunne opnå en anseelig rækkevidde og gøre aktivt brug af deres kundeklub, med mere end 300.000 medlemmer, ved hjælp af Customer Match.
Med de nye ”Bumper Ads” på YouTube, fik Jensens Bøfhus en unik mulighed for at opnå massiv rækkevidde med en meget kort formuleret og skræddersyet annonce. Annoncen tog udgangspunkt i deres frokosttilbud; en saftig burger til 79 kr., og viste tydeligt både burgeren og Jensens logo i og omkring frokosttid.
Resultatet af kampagnen var forbløffende. Selvom Jensens Bøfhus er et alment kendt brand i Danmark, opnåede de alligevel et løft i deres brand-awareness på 12% i vores undersøgelse. Ydermere så vi en stigning i antallet af specifikke brand-søgninger på Google, på hele 67%.
Online manager for Jensens Bøfhus, Andreas Svends Sander, udtaler;
”Denne kampagne var en helt ny måde for os, at annoncere på. Resultaterne var særdeles positive og viste os nye – og omkostningsbevidste måder, at nå ud til vores kunder på.”
I denne konkrete case, var det et nyt YouTube format, der reddede dagen for vores klient. Vi valgte denne metode, da den teoretisk syntes at være et perfekt match, og resultaterne viser, at vi havde ret; Det VAR et perfekt match!
Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition
Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.
Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.
Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.
Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.
At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.
Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!