1. Forside
  2. /
  3. Cases
  4. /
  5. Go Dream: AdWords...

GO DREAM sælger oplevelsesgaver via deres hjemmeside, godream.dk. GO DREAM har et ønske om at sikre sig en større markedsandel, samtidig med at omsætningen øges, hvilket er ambitiøst i et marked med høj konkurrence, og hvor der kommer nye spillere hvert eneste år.

Effektiv AdWords kampagne

Go Dream

Ro i maven – meget mere end mavefornemmelser.

AdWords-annonceringen var allerede en essentiel del af den samlede online-marketingstrategi, og det var fra GO DREAMs side tvivlsomt, hvorvidt der kunne genereres yderligere omsætning via denne kanal. Man besluttede dog at give det et forsøg – med 162 % mere i omsætning må vi sige at det lykkedes.

GO DREAM har et overordnet mantra, der hedder; at opleve er at leve. Virksomhedens målsætning er at levere og sikre gode oplevelser til deres kunder. Oplevelser, man husker. I dag er GO DREAM et af de største selskaber i Danmark, når det gælder oplevelsesgaver.

Intelligent brug af data

Den datadrevne tilgang til bedre resultater var basseret på forskellige ændringer og finjusteringer samt grundig analyse.

  • God brug af annoncedata – meget af trafikken på pause, var en guldmine
  • Dynamiske søgeannoncer bidrog til en øget rækkevidde
  • Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) blev anvendt intelligent med justerede bud for dette segment
  • Stor analyse af negative søgeord foretaget på et self-made tool viste flere detaljer om de enkelte ord i alle søgetermer
  • Måden at sætte budpriser på blev revurderet, og den nye strategi gav pote

De samlede resultater af ændringerne var forbløffende. 1. halvår 2016 sammenlignet med 1. halvår 2015 viser et imponerende løft I et svært marked med mange nye spillere og stærkt stigende konkurrence.

Vi havde allerede intens fokus på AdWords inden vi lod Webjuice (nu Ambition) overtage, så vi var ikke helt sikre på, hvad vi kunne forvente. Men øget omsætning kombineret med endnu bedre ROAS er det fantastiske resultat, siden vi begyndte at arbejde med AdWords på en ny måde."

Jeppe Michael Jensen, Kommerciel Direktør

GO DREAM

Resultater

Strategisk og analytisk indgangsvinkel på AdWords virkede.

Omsætning

162 % mere i omsætning.

Konverteringer

103 % flere konverteringer.

ROAS

21 % bedre ROAS.