1. Forside
  2. /
  3. Cases
  4. /
  5. EG: Nej til...

Med lanceringen af EG One skulle alle håndværksvirksomheder vide, at der nu findes et it-system, som er udviklet specifikt til branchen. For at engagere målgruppen udviklede Ambition et humoristisk lanceringsunivers.

Nej til lappeløsninger!

EG

Lancering af systemet EG One for it-virksomheden EG

Murere, tømrere, malere og elektrikere ville være langt mere effektive, hvis det ikke var for de mange manuelle og uholdbare rutiner i hverdagen. Det er lappeløsninger – som kan være alt fra fysiske timesedler, fakturaer for materialeindkøb og post-its med kragetæer, papirarbejde i stakkevis og it-systemer, der ikke taler sammen. Med lanceringen af EG One skulle alle håndværksvirksomheder vide, at der nu findes et it-system, som er udviklet specifikt til denne branche og understøtter arbejdet i alle faser af et byggeri eller projekt.

Løsning

For at engagere målgruppen udviklede Ambition et humoristisk lancerings-univers i en karikeret virkelighed, hvor lappeløsningerne fik lov at fylde. Universet blev rullet ud på tværs af kanaler, der alle bidrog til brand activation, leadgenerering og salg.

Fra video på Youtube, display-bannere, AdWords, og sociale media til understøttende tutorials på web. Der blev udviklet flows til både e-mail- og SMS-marketing, annoncer i fagblade og et radiospot med lappeløsningerne som omdrejningspunkt.

Resultater

Prisvinder ved The International Echo Award 2018 for “Best use of Search and Display”.

Trafik

Næsten 70.000 unikke besøg de første 8 uger af lanceringen.

Permissions

Godt 5.000 kvalificerede permissionleads.

Downloads

Næsten 500 downloads af prøveversion skød salget i gang, og de første 100 kunder købte allerede i samme periode!

Awareness

Målt stigning i brand awareness på 32.3% (Google Brand Lift Survey).

Awards

Prisvinder ved The International Echo Award 2018 for “Best use of Search and Display”.